Even naar Praag - Reisverslag uit Kwintsheul, Nederland van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu Even naar Praag - Reisverslag uit Kwintsheul, Nederland van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu

Even naar Praag

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

11 Februari 2012 | Nederland, Kwintsheul

Ik heb vorig jaar deze site aangemaakt, speciaal voor die geweldige reis naar Canada. Maar dan kan ik er natuurlijk ook gewoon andere reizen opzetten, wel zo leuk!

In februari met mijn ouder naar Praag gegaan. Een kerstcadeau van Sander en Lenka, vliegtickets naar Praag. Een erg leuk en mooi cadeau! Helaas hadden we op de heenweg vertraging, vanwege de sneeuwval in Praag. Ook het vliegverkeer ondervond hier hinder van. Laat op de avond kwamen we aan bij Sander en Lenka thuis. Heerlijk gegeten, daarna nog gezellig een spelletje Carcassonne gedaan. Toen was het bedtijd, want Sander en Lenka moesten de volgende dag gewoon werken. Eerst een beetje de boel verbouwd; papa en mama sliepen in hun slaapkamer en Sander, Lenka en ik sliepen in de woonkamer.

De volgende ochtend na het ontbijt snel naar buiten om een door een prachtig wit Praag te slenteren. We wilden naar het museum voor blinden, waar ze het helemaal nagemaakt hebben dat mensen die niet blind zijn kunnen voelen hoe het is om blind te zijn. Helaas was er op dat moment geen Engels sprekende gids aanwezig, die was er alleen op een tijd dat wij niet konden. Daarna lekker doorgeslenterd, naar de Burcht van Praag, de Karelsbrug en alle andere bezienswaardigheden in Praag. 's Avonds hadden we afgesproken om gezellig met zn allen uit eten te gaan. Was een restaurantje, waarbij je eerst door een gang moest lopen, daarna de kelder in en daar zat een heel gezellig restaurant. Ook nu weer goed gegeten en 's avonds wederom een spelletje gedaan.

De volgende dag, zaterdags, was voor mij alweer de laatste dag. Ik vloog eerder terug, vanwege een volleybalwedstrijd. 's Ochtends hebben we een rondleiding gehad in een bierbrouwerij die gevestigd is bij een klooster. Erg klein, maar erg leuk. Vanaf daar rustig naar de bus geslenterd waar ik afgezet werd om naar het vliegveld te gaan. Het was nog korter door de vertraging op de heenweg, maar zeker de moeite waard om Praag helemaal wit te zien.