Adelaide en Quorn - Reisverslag uit Coober Pedy, Australië van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu Adelaide en Quorn - Reisverslag uit Coober Pedy, Australië van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu

Adelaide en Quorn

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

18 November 2017 | Australië, Coober Pedy

Na 3 dagen wifiloos te zijn geweest eindelijk weer online. We hadden een vrije dag in Adelaide en Chantal en ik hadden uitgestippeld wat we wilden gaan doen. Na een nachtje uitslapen hebben we 's ochtends lekker rustig aan gedaan. Rond half 11 verlieten we het hostel om naar de botanische tuin te gaan. We hadden heerlijk Nederlands weer, 18 graden en regen. De botanische tuin is niet overdekt... Na hier ongeveer een uurtje rondgeslenterd te hebben gingen we naar de volgende stop. We hadden op de plattegrond gezien dat Adelaide een Zoo heeft, mét panda's. Chantal en ik houden allebei van dierentuinen. Het was erg rustig, een een school waar je groepjes kinderen van zag lopen en hier en daar een andere bezoeker. We hoorden van de verzorgers dat in Adelaide de enige panda's van het zuidelijk halfrond zitten. Ze hebben net de paar dagen in het jaar samen gehad, dus de verzorgers hopen heel erg dat het vrouwtje zwanger is. Na de zoo zijn we lekker gaan shoppen in het centrum. Het was vooral kijken en niet kopen ;-) er was een BBQ in het hostel voor $5 per persoon, dus daar gegeten. Chantal ging met een aantal van de groep ergens een drankje doen. Ik had met 2 gasten afgesproken die ik vorig jaar heb ontmoet tijdens de rondreis in Scandinavië. Locals dus ;-) erg gezellig om ze weer te zien, bij te praten en wat te drinken. Ook al volg je elkaar op Facebook, dat is toch anders dan in real life. We hebben ons later op de avond bij de groep gevoegd en hebben een gezellige avond gehad. We waren pas 1:50u terug bij het hostel.

De volgende dag was een rij-dag. Eigenlijk alleen in de bus zitten en om de zoveel tijd stoppen voor foto's, benen strekken en rust. Het is er zo rustig op de weg dat we eerst Topdeck hebben gevormd van mensen en daarna midden op straat een mannequin challenge konden houden. In sliepen in het plaatsje Quorn, niet veel meer dan 2 cafés, een motel en een pharmacy. Zelfs zo in de middle of nowhere, dat er geen wifi was. Gisteren hebben we eerst een wandeling door Flinders Rangers National Park gemaakt van ongeveer 2 uur. Bij terugkomst bij het informatiecentrum stonden er sandwiches klaar, muffins en fruit. De middag bestond vooral uit rijden, benen strekken, wildlife spotten en foto's maken. Het is een prachtig park, met leuke weggetjes (zeker voor een touringcar) we hebben verschrikkelijk veel emoes en kangoeroes gezien onderweg. We waren rond 6 uur terug bij het hostel, voor onze tweede nacht in Quorn.

Vanmorgen moesten we errug vroeg op, 5 uur want om 6 uur vertrok de bus. We hadden vandaag een rit van 7,5 uur voor de boeg. Na aankomst een rondleiding in de opaalmijn in Coober Pedy. We slapen vannacht in bunkers onder de grond!

• 18 November 2017 - 16:53

Annekebeeftink:

Wat een gezellig verslag van leuke belevenissen. En wat hebben jullie heerlijk weer!