Sydney en de terugreis - Reisverslag uit Kwintsheul, Nederland van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu Sydney en de terugreis - Reisverslag uit Kwintsheul, Nederland van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu

Sydney en de terugreis

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

03 December 2017 | Nederland, Kwintsheul

De laatste paar dagen waren we in Sydney. Na een korte vlucht van zo een 2,5 uur kwamen we aan in Sydney. De koffers lagen bij de eerste 10 op de band. We hadden van te voren vervoer geboekt, maar zagen niemand met een bordje staan. Na wat rondvragen bleek dat het de shuttlebus was. Die kwam net aanrijden toen we aankwamen, mooi instappen en naar het hotel. Het hotel lag in het centrum, hadden een prachtige kamer. Het was intussen rond half 6 en we hadden al dagen trek in de Mac, dus op zoek naar een grote gele M. Na zo een 45 min lopen hadden we er gevonden, wat kan dat soms lekker zijn! Het voelde wel een beetje vreemd om zonder de rest van de groep op pad te zijn. Na het eten nog even wat drinken en chips gekocht voor op de kamer en terug naar het hotel. We waren moe en een avondje relaxen is ook heerlijk.

De volgende ochtend op zoek naar ontbijt, dat hadden we niet bij het hotel geboekt. A het ontbijt wat rondgeslenterd en kwamen we bij het operahuis en de harborbridge. Hierna teruggelopen naar de city hall, om 10:30 zou er een gratis wandeling met gids zijn. Je betaalt achteraf naar wat jij het waard vind. De wandeling duurde 3 uur en we kregen veel informatie over de bezienswaardigheden en geschiedenis van Sydney. Na de wandeling een buskaartje gekocht om naar Bondi Beach te gaan. Het strand dat je gezien moet hebben... Het was er erg druk (28 graden en zondag) dus even lekker geslenterd en wat gedronken en na zo een 2 uur de bus teruggepakt naar het centrum. Lekker bij een Italiaan gegeten. Er bleek voor het operahousse een gratis festival te zijn dus daar nog even gekeken. Het was niet onze stijl muziek dus na een kwartiertje richting hotel gegaan. Veel gezien en gedaan op deze eerste dag.

Maandags ook weer bij tijds op pad. Eerst ontbijten bij de Starbucks (eindelijk weer echt goede warme choco!) en daarna naar de Sydney Tower. We hadden online tickets gekocht, dat is gewoon 11 dollar goedkoper. We gingen Sydney vanaf boven bekijken. 'S ochtends is het er nog rustig en na ongeveer een half uur zijn we weer naar beneden gegaan. Via de George street, de hoofdwinkelstraat, naar de haven geslenterd. Daar besloten we een rondvaart van een uur te maken. Na de rondvaart in de haven nog wat gedronken. We zaten in dubio, we hadden trek en was etenstijd, maar waren ook benieuwd hoe een enorm cruiseschip de haven zou verlaten. We wisten dat de cruiseschip de dag ervoor rond 6 uur wegging. Navraag leerde ons dat het schip rond half 7 zou vertrekken. Snel ergens wat gegeten en om half 7 terug in de haven. Bizar om te zien hoe zo een gevaarte de haven uit manoeuvreert.

Dinsdag de laatste dag in Sydney en überhaupt in Australië. We hebben lekker door de botanische tuin geslenterd, spelletje gedaan in de tuin, geluncht ook in de tuin en daarna langs de supermarkt om heerlijke, echte Australische koekjes te kopen voor thuis. Daarna in een park wat gedronken en naar de skateboarders gekeken waarbij de trucs vaker mis dan goed gingen. Rond half 4 waren we in het hotel. Omdat je 's ochtends moet uitchecken waren de koffers daar opgeborgen, zoals vaak in een hotel. Bij het ophalen van de koffers vroeg de receptioniste of nog wilden omkleden of douchen. Wat een goede service! Ze hadden een ruimte met 3 douches voor uitgecheckte gasten. Heerlijk om voor een lange reis nog even te kunnen douchen.

De geboekte shuttlebus kwam ons rond 17:15 ophalen en waren we om 18:00 op de luchthaven. We vlogen pas 21:45 dus waren ruim op tijd. Helaas vertrokken we met een vertraging van bijna een uur. Op de vlucht van Sydney naar Dubai, 14,5 uur vliegen, hadden we bijna de hele vlucht last van turbulentie. Soms zo erg dat de bekertjes drinken over tafel dansten en de stewardessen vanwege de veiligheid moesten gaan zitten. Chantal en ik hebben geprobeerd zo veel mogelijk te slapen, maar ook dat was lastig met die turbulentie. Na een van de maaltijden en het vele schudden waren we allebei misselijk. Niet de ideale vlucht dus. Op Dubai hadden we zo een 2,5 uur voor de volgende vlucht. Lang genoeg om benen te strekken, eten halen en je niet te vervelen. De vlucht naar Amsterdam zou zo een 7,5 uur duren. Zo veel turbulentie als de eerste vlucht, zo rustig was het de tweede vlucht. Rond half 1 's middags landden we op Schiphol. De supergave vakantie zat erop! Mijn ouders haalden ons op en vroegen wat we wilden; broodje frikandel met mayonaise! Bij een wegrestaurant gestopt en daarna snel naar huis.

Wat was het weer een gave reis!! Zoveel lieve mensen ontmoet en zoveel mooie herinneringen gemaakt!