Kangeroe en de - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu Kangeroe en de - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu

Kangeroe en de

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

14 November 2017 | Australië, Adelaide

Inmiddels alweer een paar dagen verder. De tweede dag hebben we de laatste dingen bij de Great Ocean Road bekeken. Zo zijn we bij de London Bridge geweest. Ooit was het een geheel van rotsen met een soort brug erin. Ergens in de jaren '90 is een deel van de rotsen ingestort, waar het nu uit twee gedeeltes bestaat. We zijn doorgereden naar de Bay of Islands, het laatste punt waar we de Great Ocean Road volgen. De volgende stop was bij en resort van de aboriginals, waar we onze eigen boemerang geverfd hebben! Ik heb de boemerang nog niet uitgeprobeerd, dat leek me niet zo veilig :-) na het verven nog 2 documentaire gekeken over de natuur in Australië en een over de aboriginals. Hierna snel weer verder naar wederom een stop, de McKenzieFalls. Om bij de waterval te komen moesten we eerst een stijle trap af, maar was de moeite waard. Toen snel door naar het hotel. Naast de oprit van het hotel zat een kangoeroe. We hadden er al enkele onderweg gezien, maar deze zat wel heel erg dichtbij. Heb er mooie foto's van kunnen maken, ook waar hij springend op staat!!

De meeste gingen de volgende ochtend vroeg met de groep mee, er bleven er 3 achter bij het hotel. Wij gingen met z'n allen een ochtend wandeling maken in de bergen. We gingen over een soort pad van rotsen naar de top, zo een 700m omhoog. Prachtige wandeling en een super uitzicht. Moet eerlijk zeggen dat ik niet te lang naar het uitzocht heb gekeken, want moest de wandeling nog terug maken. Groepsfoto's gemaakt, een mannequin challenge gedaan en weer terug naar beneden. De rest van de groep opgepikt en door gereden. Ook weer regelmatig gestopt onderweg. De laatste stop was bij een klein meertje, tussen de rotsen, Little Blue Lake. We konden daar zwemmen, dus koffers uit de bus, zwemkleding eruit en zwemmen maar. Alleen hoe en waar kleed je je om als er geen wc's zijn? In de bus! Alle gordijntjes dicht, deur dicht en omkleden maar. Terwijl wij zwommen heeft Ron, de reisleider, de rest van de groep naar het hostel gebracht. Ongeveer een uur later werden wij ook opgehaald.

Het hostel bleek in een oude gevangenis te zijn gevestigd. De tweede keer dus dat ik tijdens vakantie in een gevangenis slaap. Vandaag een lange busreis gehad van zo een 6 uur. Maar we zitten nu in de lobby van het hostel in Adelaide plannen te maken voor morgen, dan hebben we een vrije dag.

• 14 November 2017 - 19:13

Petra:

Ik herleef mijn eigen reis door jou verhaal...kom me die trap bij McKenzie Falls toch echt niet herinneren, maar ik zal m toch echt genomen hebben aangezien ik er ook geweest ben. Enjoy Adelaide!