Yankees - Giants & het afscheid van Mariano Rivera - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu Yankees - Giants & het afscheid van Mariano Rivera - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu

Yankees - Giants & het afscheid van Mariano Rivera

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

22 September 2013 | Verenigde Staten, New York

Afgelopen nacht heb ik niet heel goed geslapen, ik was zo enthousiast! Na het ontbijt zijn we richting de Bronx gegaan, richting het Yankee Stadium! Half april had ik al kaartjes gekocht en eindelijk was het zo ver; mijn twee favoriete teams tegen elkaar zien spelen, de Yankees en de Giants! We wisten pas vrijdagavond dat er afscheid genomen zou worden van Mariano Rivera. Een van de, zo niet de beste closers van de MLB. De deuren zouden 11.00u open gaan, maar wij waren al rond 10.10u bij het stadion! De fanstore buiten het stadion ging net sluiten. We hebben buiten op een bankje gezeten en gewacht tot de deuren open gingen.

Ik had een oranje shirt aan van het Nederlands honkbalteam, wereldkampioen 2011, maar men kijkt niet verder. "Oh een oranje shirt, DUS je bent een Giants fan".

Toen de deuren open waren even naar de fanstore, wat een gekkenhuis was dat! De rij slalomde de halve winkel door en waar geen rij stond, stonden zo veel mogelijk mensen op een vierkante meter. Ik wilde toch wat kopen, dus Petra was zo aardig om plaats te nemen in de rij, zodat ik nog even kon proberen rond te lopen / kijken. Snel naar onze plaatsen gegaan, section 316, in de derde ring tussen homeplate en eerste honk. We hadden nog genoeg tijd om wat te eten, naar de wc te gaan en rond te kijken wat er allemaal gaande was.

Rond 12.30u begon de ceremonie van Mariano Rivera. Eerst werd een monumentje door Rivera onthuld ter ere aan #42 Jackie Robinson. Daarna mocht Rivera zijn eigen nummer, ook 42, retiren. Vervolgens werden allerlei belangrijke mensen in het leven van Rivera het veld opgeroepen, werd er een compilatie filmpje gedraaid. Daarna heeft Metallica live in het stadion het favoriete nummer van Rivera gespeeld, intussen kwam hij naar de pitchersheuvel gelopen. Hij kreeg allerlei afscheidscadeaus, van de Giants een gesigneerde gitaar van Metallica, van zn teamgenoten van de Yankees een schommelstoel gemaakt van knuppels. Zijn handschoen was van glas nagemaakt, geloof dat hij deze kreeg van de MLB organisatie. Wat verschrikkelijk gaaf om een afscheid van een groot honkballer mee te maken! Zal het zeker niet vergeten! Na ruim een uur afscheid begon de wedstrijd.

De eerste innings gebeurde er niet zo veel. De Yankees kwamen in de derde inning op 1-0 door een solo homerun van Reynolds. In de zesde inning maakte Adrianza gelijk door wederom een solo homerun. Vanaf dat moment kwam de wedstrijd tot leven en werd het echt spannend in de achtste inning, 2 doubles van de Giants was genoeg voor een 2-1 voorsprong. Het leek erop dat de Yankees gelijk wat terug wilden doen, twee en drie bezit zonder nullen. Helaas werd er dom gelopen, de loper van drie liep richting thuis terwijl de bal in het infield was, eerste nul. Tweede nul met nog steeds twee honken vol was drie slag. De derde nul viel wederom door dom of te gretig honk lopen. Een hit in het linksveld bracht de loper op drie, maar hij werd doorgestuurd naar huis, waar hij ruim een meter voor de plaat werd uitgetikt, derde nul. In de negende inning veranderde stand niet meer, 2-1 voor de Giants. Ik heb tot nu toe 4x een MLB wedstrijd in het stadion gezien en alle keren verloor de thuisspelende ploeg... Maar heb wel een leuke spannende wedstrijd en een geweldig afscheid van een speler gezien!