Verveling in New York, met een klodder duiven poep - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu Verveling in New York, met een klodder duiven poep - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu

Verveling in New York, met een klodder duiven poep

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

26 September 2013 | Verenigde Staten, New York

De laatste ochtend alweer! Wat is het verschikkelijk snel gegaan! We moesten om 11.00u uitgecheckt zijn, dus hebben lekker rustig aangedaan. Na het ontbijt op de kamer checkten we rond 10.45u uit. Voor $2,00 per koffer konden we deze achterlaten in de bagageruimte. Ergens tussen de receptie en bagageruimte heeft er een verhoging opgetreden. 2 koffers en een paar krukken, $9,00! Belachelijk, maar weinig keuze. Toen de vraag wat we gingen doen, we waren beide best wel moe. We besloten om richting Rockefeller te gaan. Daar zat, dachten we, een soort van winkelcentrum. Aangekomen bleken het vooral cafés, restaurants en take-aways te zijn. Even ergens gezeten om de kaart te bekijken. We besloten te gaan en toen we langs de take-away-wok liepen maar gelijk gelunched. We besloten om naar het Central Park te lopen, dit was ongeveer een uurtje. Daar wilden we net als de New Yorkers zelf lekker liggen en genieten van het weer. We hadden een poncho meegenomen om op te liggen. Na 45 minuten gelegen, gewoeld en gedraaid te hebben besloten we om toch maar verder te slenteren, we zagen wel waar we uit zouden komen.

We waren nog geen 5 minuten weg uit het Central Park toen ik iets kouds, nats en vies voelde in mn haar. Dank u wel, meneer Duif, dat u mij onder wilde schijten! Ik had een shirtje met lange mauwen aan, met daarover een shirtje met korte mauwen. Gelukkig zat het alleen maar op het shirtje met korte mauwen. Ik dat shirtje binnenstebuiten uitgetrokken, gebruikt als handdoek om mn haar zo goed mogelijk schoon te maken. Petra had nog een flesje met water, wat ze over mn haar gegooid heeft. Brr koud dat water! Soort van mn haar gewassen met mn shirt. Shirt in een tasje gemikt en dichtgeknoopt en zo meegenomen. Wat was ik blij dat ik er nog een shirt onder had en Petra water en een plastic tasje bij zich had! Waren we op deze vervelingsdag toch weer 15 minuten verder.

We slenterden richting hotel, snuffelde voor de zoveelste keer rond in souvenirwinkeltjes. Hebben een wc-stop gemaakt bij de Starbucks, wonderbaarlijk genoeg zonder iets te kopen. We slenterden door en besloten om nog maar een keer richting Cake Boss Café te gaan. Beide dit keer lekker een muffin genomen, dat prijskaartje was al een stuk vriendelijker voor onze portomenee, $4,50 per muffin. Uiteindelijk wisten we echt niet meer wat we konden gaan doen dus waren we rond 15.00u terug in het hotel. Snel de koffers opgehaald, ander shirtje eruit gevist en even omkleden. Ondanks dat er geen duivenpoep op het shirt zat wat ik aanhad, voelde het ook niet heel fijn. Tot slot moesten we nog een uur in de lobby van het hotel hangen tot de taxi ons zou komen halen. We hadden om 16.10u besproken en slechts 5 minuten te laat werden we opgehaald.

• 21 November 2013 - 21:03

Petra:

Je vergeet te vermelden dat we het daarna oh zo naar ons zin hebben gehad op de luchthaven. Ik heb kleinere luchthavens gezien waar meer te beleven viel dan daar.