De laatste dag, met (off) Broadway musical! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu De laatste dag, met (off) Broadway musical! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu

De laatste dag, met (off) Broadway musical!

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

25 September 2013 | Verenigde Staten, New York

De laatste volledige dag!

We zijn de hele week hebben we ontbeten bij een klein tentje naast het hotel. Prima ontbijt! Pannekoeken met banaan, brood met ei en bacon voor Petra en kaas voor mij. Goed eten, niet duur, aardige mensen, dus was prima om er elke dag te eten. Woensdag wilden we een keer kijken of er toch nog iets anders in de buurt was. Veel verder dan de Walgreens (supermarkt) kwamen we niet... We hebben daar lekker wat gekocht en opgegeten op de hotelkamer. We zijn woensdag wat later weggegaan dan de andere dagen. Echt plannen hadden we niet, alleen nog allerlei dingen bekijken en doen. Na het ontbijt zijn we richting de City Hall gegaan, die had ik gemist toen we er met de hop-on-hop-off-bus langs reden. Er viel ook eigenlijk niet veel aan te zien, het gebouw valt bijna niet op tussen al die grote, hoge gebouwen! En daarbij stond het ook nog een keer in de stijgers wegens onderhoud. Het volgende punt wat we wilden gaan doen was een wandeling maken over de Brooklyn Bridge. Ook daar was niet veel aan, want ook hier werd onderhoud verricht waardoor er stukken met zeil waren afgedekt. Voordeel was dat ik hierdoor niet goed kon zien hoe hoog de brug zich boven het water bevind. Na ongeveer een uurtje gelopen te hebben kwamen we terug "aan wal". Er stond een kraampje met Belgische wafels, daar had ik best trek in! De verkoper vroeg waar ik vandaan kwam. Toen hij hoorde dat ik uit Nederland kwam, was het gelijk "kijk je voetbal? Wie is je favoriete club?". Mijn antwoord daarop was, uiteraard, dat ik honkbal kijk en niet zo veel voetbal. Hij was helemaal verbaasd dat een Nederlander van honkbal houdt. Na mijn lunch was het tijd voor Petra haar lunch, zij wilde gezond lunchen dus eindigde we bij de Starbucks... Starbucks? Gezonde lunch? Ja het bestaat. Ik weet niet meer precies wat ze had, ik dacht yoghurt met muesli.

De volgende stop was op Union Square, daar zou een farmers market zijn. Het was er druk en bij de kraampjes kon je inderdaad alleen maar eten kopen in alle soorten en maten. Wel leuk om er even over heen te lopen, maar we waren er ook zo mee klaar. Na weer een kort ritje met de metro kwamen we uit bij een ander heel bekend gebouw van New York. Bekend vanwege zijn vorm; Flatriron Building. Ook hier hebben we even wat foto's van gemaakt voor we wederom de metro pakten. Hier hebben we het enige metrostadion ontdekt waar je niet ondergronds naar beide perronnen kon gaan. Wij de trap af, komen uit bij de metro de verkeerde kant op, trap op, weer 2 hoeken van het vierkant lopen, naar beneden en stonden we wel bij de juiste metro. We weten niet zeker of dit echt de enige metrostation is waar je niet ondergronds naar alle perronnen kunt lopen, maar we vonden het erg opvallend. We wilden daarna gaan shoppen, maar nadat we twee winkels gehad hadden, keken we elkaar aan en waren we zo verrot dat we besloten om terug te gaan naar het hotel. Nadat wel lekker uurtje op bed hadden gelegen en beetje hadden uitgerust, zijn we richting restaurant gegaan. We wilden vroeg eten, dan even uitbuiken om vervolgens een toetje te nemen. Na het hoofdgerecht werden de borden weggehaald en een paar minuten later het bonnetje op tafel gekwakt. Ok, prima, dan eten we toch ergens anders een toetje, als je geen omzit wilt draaien? We hebben op Times Square een gebakje gehaald, maar het was toen pas kwart voor 6. Toch nog even een half uurtje naar de hotelkamer gegaan voordat we richting het theater gingen!

We hadden allerlei folders meegenomen om te kijken welke musicals er draaiden. We zijn toen aan het uitzoeken geweest, welke we al gezien hadden en eventueel nog een wilden zien, welke we wel en niet wilden zien en welke favoriet was. Jersey Boys draait sinds kort in Nederland en we zeiden allebei dat we na onze vakantie daar heen wilden. Maar waarom na de vakantie als het ook tijdens de vakantie gewoon kan? De keuze was dus al vrij snel gemaakt, alleen was het de vraag of we kaartjes konden krijgen. In het hotel werden ook kaartjes verkocht, als ik het goed heb met korting, en er waren nog kaartjes voor woensdagavond. Ik vraag me af of het met korting is, want je betaald hetzelfde als wat je hier betaald voor een musicalkaartje.

Waar waren we? Oh ja, op weg naar het theater! De meeste musicals op (en off) Broadway beginnen om 7 uur of om half 8. Onze begon om 7 uur en we wisten dat het ongeveer een kwartiertje lopen was naar het theater. We kwamen daar rond 18.40 aan en bleken goede plaatsen te hebben. We zaten op de tweede rij van het balkon en konden het dus prima zien! Rond 20.15 was het pauze en vroeg ik verbaasd aan Petra "had die Frankie Valli echt zo een irritant stemmetje?", ja dus. Het was een goede musical! Ondanks dat ik niet alles verstond, de woordgrappen niet (helemaal) begreep heb ik genoten van de musical! Het was zeker het geld en de moeite waard! Een hele leuke afsluiter van deze vakantie!

• 06 Oktober 2013 - 21:35

Petra:

Yoghurt met muesli en een koekje...ok niet helemaal gezond dus, maar wel lekker.

Ik zit net zelf over de laatste twee dagen te schrijven...zit nu weer met alle liedjes in m'n hoofd.
    Oh what a night...lalalalalalalala
    Ik had alleen een wat swingender publiek verwacht, net als bij Mama Mia.