Paihia en een nachtje bij de Maori's - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu Paihia en een nachtje bij de Maori's - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu

Paihia en een nachtje bij de Maori's

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

14 November 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Na een nacht in Auckland zouden we 11.00u opgehaald worden door de bus. Aangezien we allebei vroeg wakker waren (jetlack?) konden we nog lekker even door Auckland slenteren. Om 11.00u bij de bus die 11.30u vertrok. In de bus werden we welkom geheten door Helen de reisleidster en Craig, de buschauffeur. Beide zijn van onze leeftijd. Eerst naar Wangarei Falls. Hier was een wandeltrail van ongeveer een half uur, welke we met de hele groep gelopen hebben. Tot slot doorgereden naar Paihia, waar we 2 nachten verbleven. 'S avonds zijn we met een stuk of 15, Helen en Craig gezellig uit eten geweest.

De volgende dag, 12 november, (ik moest even spieken want heb nog steeds geen benul van dag en datum...) zouden we een excursie gaan doen, 4 uur kajakken. Helaas ging het vanwege de harde wind niet door. Chantal en ik besloten lekker te gaan wandelen. Er was een waterval in de buurt, met een wandeltrail van ongeveer 5km. Dit was een smal bospaadje dwars door de bergen. Heel leuk om te lopen en de waterval was het zeker waard! 'S avonds met zn allen gegeten, dit diner was inbegrepen bij de toer. Daarna met een aantal van de groep nog wat wezen drinken. We zouden de volgende dag van 24 mensen afscheid nemen in Auckland en 15 nieuwe bijkomen.

Gister, 13 november, vanuit Paihia terug naar Auckland gereden om afscheid te nemen van een aantal en nieuwe te verwelkomen. Daarna zijn we doorgereden naar het heerlijk stinkende Rotorua. Gisteravond hebben we bij de Maori's geslapen! We kregen in de bus al uitgebreide uitleg en waren allemaal toch wat nerveus toen we aankwamen. Uiteraard was dat nergens voor nodig. Na het officiele welkom zoals dat bij de Maori's gaat een kop thee gedronken. Beetje schoolreis idee, iedereen doet zn eigen afwas en we sliepen met zn allen in een grote ruimte op de grond. Na het eten, klaargemaakt door de Maori's, kregen we de haka te zien en andere dansen van de Maori's. Daarna was het onze beurt om de dans aan te leren. We hebben in elk geval erg gelachen met elkaar! Tot slot naar bed, waar 1 van de Maori's vertelde over de geschiedenis en tradities. Later meer over onder andere vandaag!

• 14 November 2014 - 07:30

Petra:

Ben ook erg benieuwd naar je foto's tzt