Den Haag, Amsterdam, Dubai, Melbourne, Aucland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu Den Haag, Amsterdam, Dubai, Melbourne, Aucland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu

Den Haag, Amsterdam, Dubai, Melbourne, Aucland

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

10 November 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Eindelijk!! De vakantie waar Chantal en ik al zo lang naar uitkijken begint! En hoe... Met een, letterlijk, halve wereldreis. Ik was 's middags al naar mijn ouders gegaan. Vanuit daar hebben we Chantal opgehaald en zijn we naar Schiphol gereden. Inchecken, hapje eten, papa en mama gedag zeggen en door de douane. Het gaat nu echt gebeuren! Nieuw zeeland 2014! Om 22.00u vertrok ons vliegtuig richting is de eerdte stop, Dubai. Een vlucht van zo een circa 7 uur. Tegenwoordig ideaal. Elke stoel heeft een eigen schermpje, waar je kan kiezen uit zo een 400 films, weet ik het hoeveel tv-series en je kan er games op spelen. Heerlijk! Aangezien we 's nacht vlogen niet veel meer gedaan dan geslapen en tussendoor soms een filmpje opgezet.

Na een rustige vlucht aangekomen op Dubai. Daar ging hetzelfde liedje nog een keer, door de douane, wachten en boarden. Alleen nu voor een vlucht van 12 uur. Wat ging de tijd langzaam! Geloof dat ik de eerste 4 uur elk half uur heb gekeken hoe lang het nog duurde. Films kijken, (proberen te) slapen, muziek luisteren, eten en weer van voor af aan. Zo heb ik de altijd leuke klassiekers Dumbo en 101 dalmatiërs gekeken. Er was aangegeven dat het vlucht naar Auckland was met een tussenstop in Melbourne. Er was alleen niet bijgezegd dat we het vliegtuig moesten verlaten en ook weer door de douane moesten. Dus weer alle electronica uit mn tas gehaald en daarna mn tas geordend voor we verder konden. Het laatste stukje van Melbourne naar Auckland ging voorspoedig, slechts 3 uurtjes in de lucht.

Na het landen, 14.45u locale tijd, snel naar de wc en door de douane. Wat een rij stond daar. Eenmaal er doorheen lagen de koffers al op de band. Da's mooi kunnen we snel doorlopen en richting de bus. Het idee was leuk, maar we hadden geen rekening met de enorme wachtrij bij de douane van aan te geven spullen. Toen we eenmaal aan de beurt waren en allebei wandel/werk in onze koffer hebben, mochten we naar een andere rij om te kijken of ze voldoen aan de eisen. Gelukkig mochten we daar zonder problemen door lopen. Inmiddels was het 16.30u. Snel even geld pinnen en op naar de bus naar het hotel. We zaten er inmiddels aardig doorheen. Om 17.45u bij het hotel aangekomen, wat gegeten en gedouched. Wat is dat heerlijk na zo een reis! Nu snel gaan slapen, want ben inmiddels zo een 48 uur "wakker"....

• 10 November 2014 - 08:38

Martine:

Pfff, wat een lange reis! Maar jullie hebben het overleefd en nu hoeven jullie alleen nog maar te genieten. Heel veel plezier daar!!

• 10 November 2014 - 08:45

Monica:

Ach ergste nu achter de rug dus het genieten kan beginnen! Geniet ervan meid!!! X

• 10 November 2014 - 11:21

Petra:

Op naar het avontuuuuuuuuuuur. Ik ga wel werken hoor :-P

• 10 November 2014 - 21:27

Anneke:

Zo de reis zit erop, We zijn benieuwd naar de rest van je verhalen!