Helsinki en Tallinn - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu Helsinki en Tallinn - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu

Helsinki en Tallinn

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

24 Juli 2016 | Estland, Tallinn

De dag na de Noordkaap hadden we een vrije dag, met een brunch om 12:00u. Zo konden we lekker uitslapen. Het was een vrije dag om de batterijen op te laden. Niet die van de apparaten, maar onze eigen batterij. Lekker dagje nietsen, koffer herinpakken en kletsen. De dagen erna waren voornamelijk reisdagen, om de afstand van de camping waar we verbleven vlakbij de Noordkaap naar Helsinki te overbruggen. Er is dus ook weinig te schrijven over 20 en 21 juli. 2 uur rijden, kwartier stop in de ochtend, 2 uur rijden, 45 min stoppen voor de lunch en weer verder rijden. Dat was voornamelijk het schema deze twee dagen.

Op 22 juli kwamen we rond 14:30u aan bij het hostel in Helsinki. Na ons gesetteld te hebben op de kamer ben ik met twee van de groep Helsinki ingegaan. We hadden met de bus al een rondtour gedaan, waardoor we ongeveer wisten waar wat te zien was. Eerst zijn we langs een aantal bezienswaardigheden gegaan en hebben daarna wat gegeten. Vervolgens hebben we even op de hotelkamer gerelaxt. We gingen 's avonds met een stel van de groep naar de Shotsbar voor een drankje. Rond 23:00u ging de rest richting een nachtclub. Ik had geen zin om mee te gaan, dus met een aantal teruggegaan naar het hotel. De volgende dag hadden we een vrije ochtend. De bus vertrok om 12:30u van het hostel. Mijn kamergenoot wilde nog een was draaien, dus ben alleen op pad gegaan. Eerst lekker over de markt geslenterd, lekker kraampjes kijken en rondslenteren. Daarna verder de stad ingeslenterd. Hierbij kwam ik langs verschrikkelijk goede straatmuzikanten. Ze spelen met zn 3e op diverse xylofonen, maar zo onwijs goed. Heb zeker wel 10 minuten staan genieten van hun muziek. Ik heb een deel van de stad bekeken waar de we dag ervoor nog niet geweest waren. Om 12:00 terug bij het hotel. De bus vertrok op tijd, want we moesten de veerboot van 13:30u naar Tallinn halen. Deze overtocht duurde twee uur, om er na aan te komen in Tallinn, de laatste stop van deze vakantie.

In Tallinn hadden we een vrije middag. Snel de koffers op de kamer afgegooid en naar buiten gegaan. Het was eidelijk lekker weer na een paar dagen wat minder weer. Gezellig met 3 andere meiden van de groep door de stad geslenterd. We hadden op de plattegrond een route uitgestippeld. Tijdens deze route kwamen we erachter dat we eigenlijk alleen maar van kerk naar kerk liepen. Zaten hele mooie kerken bij, ook wat minder mooie. Het stadhuis van Tallinn lijkt ook op een kerk. Na deze wandeling zijn we met de hele groep in een restaurant gaan eten. Tallinn is een wissellocatie van de reis, ongeveer de helft zou in Tallinn afhaken en de reisleidster zei dat er zo een 16 nieuwe mensen bij zouden komen. Was dus een behoorlijke groep waarmee we gingen eten. Na het eten afscheid genomen van de groep, wist niet of ik ze de volgende dag nog zou zien. De meesten gingen nog even een drankje doen in een pub, maar ik had daar niet zo veel zin in. Vanaf het restaurant naar het hotel liepen we langs de pub. Ik liep al pratend met de chauffeur en iemand van de groep mee. Ik gaf aan dat ik niet mee ging naar de pub, wilde gewoon lekker relaxen en even niets doen.

De chauffeur probeerde me over te halen, maar ik bleef aangeven dat ik naar het hotel ging. Tilt ie me opeens vanuit het niets op en draagt me zo de pub in. Ik kon geen kant op, want mijn heupen zaten ter hoogte van zijn schouders. Midden in de groep zet ie me weer op de grond met de woorden "geen druk hoor, als je niet wil ga je lekker naar huis. Niets moet. Maar ik trakteer op een biertje als je blijft". Ik ben toch maar gebleven om een colaatje te drinken en na half uurtje alsnog naar het hotel gegaan. Uiteraard eerst, nog een keer, van iedereen afscheid genomen.

Doordat mijn vliegtuig pas 18:00u vertrok, had ik de volgende, laatste dag nog even tijd om de stad in te gaan. Ik had in de hotelkamer gekeken of er een paar geocahches in de buurt lagen. Ik heb een printscreen gemaakt van de locatie, omschrijving en de hint en ben zonder GPS op pad gegaan. De eerste lag midden in een park, daar ben ik niet eens aan begonnen. Uiteindelijk heb ik 3 van de 4 caches gevonden zonder GPS. Best leuk om op deze manier te zoeken. Daarna nog met iemand van de groep die ik tegenkwam wat gegeten en gedronken. Toen was het toch echt tijd om naar de luchthaven te gaan. Ik had met twee gasten afgesproken een taxi te delen. Doordat een van hen ruim een uur eerder zou opstijgen, was ik veel te vroeg op de luchthaven. Zo vroeg dat ik nog niet eens mijn koffer kon afgooien bij de drop off, die was nog niet open. Pas na anderhalf uur wachten kon ik mijn koffer afgooien en was het wachten tot het tijd was om te boarden.

De vakantie van 22 dagen zit er al weer op! Is voorbij gevlogen! Echt supersnel gegaan, maar zo verschikkelijk naar mijn zin gehad en zo veel leuke mensen ontmoet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 06 Aug. 2011
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 16560

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2018 - 12 November 2018

Natuurlijk Costa Rica

09 November 2017 - 29 November 2017

Avontuur Down Under

03 Juli 2016 - 22 Juli 2016

Avontuur in het Noorden

13 Juni 2015 - 20 Juni 2015

Fotografiereis naar IJsland

08 November 2014 - 29 Maart 2014

Nieuw Zeeland

19 September 2013 - 27 September 2013

New York City!!

15 Februari 2013 - 18 Februari 2013

Berlijn

11 Augustus 2012 - 18 Augustus 2012

Italië

04 Juni 2012 - 15 Juni 2012

Malta

01 Maart 2012 - 04 Maart 2012

Kopenhagen

09 Februari 2012 - 11 Februari 2012

Praag

03 September 2011 - 20 September 2011

Ingrid goes Canada

Landen bezocht: