De vlucht, kikkers en een luiaard! - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu De vlucht, kikkers en een luiaard! - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu

De vlucht, kikkers en een luiaard!

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

30 Oktober 2018 | Costa Rica, Fortuna

We vlogen “pas” om half 4 ‘s middags, dus konden ‘s ochtends voor vertrek nog even aanrommelen en rustig aan doen. Om 11:30u stond “taxi Scheffers” voor de deur, want Chantal haar ouders zouden ons brengen. Op Schiphol hebben we de inmiddels toch wel traditionele warme chocomel bij de Starbucks gehaald en daarna door de douane gegaan. Ondanks dat we ruim van te voren aanwezig waren, vloog de tijd en voor we het wisten konden we gaan boarden. Dan zit je op de vlucht en bij iedereen vraag je je af” zullen zijn ook bij de groep horen?”... onderweg wat films gekeken (Love, Simon en Michiel de Ruyter), spelletjes op ipad en wat gelezen. We hadden hier en daar wel wat last van turbulentie, maar gelukkig viel het erg mee. We moesten zo een grenskaart invullen, maar wisten aantal vragen niet. Niet erg, want er werd absoluut niet naar gekeken en alles werd op een grote hoop op een bureau gegooid. Buiten op zoek naar de reisleidster. We werden bedolven met mensen die bordjes “taxi” vast hielden. Het was er zo druk dat we niet zagen dat we zo’n 2m van het bordje van Fox reizen afstonden. Kennismaken en toen de groep compleet was snel naar het hotel en slapen.

Gisteren, 29 oktober, begon de eerste echte dag. We hebben een moeder en zoon (13 jaar) in de groep en rest van de groep zijn vooral oudere echtparen of wat oudere, alleenreizende mensen. Na het ontbijt gingen we op pad. We zouden onderweg stoppen bij Juan. Hij heeft een jungle in zijn achtertuin, waar voornamelijk kikkers zitten, maar ook ander wildlife. In principe doet laat hij de beesten met rust, maar biedt toeristen wel de kans om zeldzame kikkers te zien. Na 5 minuten wandelen zagen we een prachtig dier, een luiaard! Heel dichtbij, zat ons aan te kijken. Prachtig! Even verderop was een plekje waar veel rood-oog-boom-kikkers zaten. We moesten ze zoeken, maar ze hebben zk een schutkleur! Na een tijdje viel mijn oog erop, bingo! Het zijn nachtdieren en als ze slapen zijn ze helemaal groen. Juan maakte er een wakker en de rode ogen kwamen te voorschijn, rode poten, blauwe benen, een prachtdiertje. Iedereen kreeg de mogelijkheid om foto,s maken. Zo kwamen we nog meer kikkers tegen, vlogen de ara’s over en probeerden we een vliegende kolibrie vaat te leggen. Na 2 uur waren we weer terug, waar Juan moeder en zijn vrouw een heerlijke maaltijd voor ons hadden bereid. Vervolgens verder gereden naar het hotel, boodschappen gedaan en ‘s avonds lekker op de kamer gehangen.