Een heleboel dieren ... en miertjes... - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu Een heleboel dieren ... en miertjes... - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu

Een heleboel dieren ... en miertjes...

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

30 Oktober 2018 | Costa Rica, Fortuna

Op 30 oktober vetrokken we om 8u voor een rit van zo een 2 uur. We stopten onderweg bij een verrassing, die vooral onze 13-jarige erg leuk zou vinden. Hij is helemaal gek van de natuur en dan vooral leguanen en krokodillen. Bij de verrassingstop zitten 100% gegarandeerd leguanen. Eentje zat heel mooi in het zonnetje en liet zich van alle kanten fotograferen. Al snel kwam er een tweede bij. Op een moment jeukte mijn voet wat, en nog erger, en nog erger. Het ging pijn doen dus ik kijk naar beneden, sta ik met mijn slippertjes in een mierennest! Ik denk dat er wel 100 mieren op me voet zaten... snel een paar stappen achteruit, camera aan Chantal gegeven en mijn slipper aan iemand van de groep. Die ging de mieren van mijn slipper halen en zei dat ze het al voelde prikken met 4 mieren op haar... alle mieren dood en/of van mijn voet en slipper en snel ergens anders gaan staan. Mijn voet jeukte als een malle en zitten allemaal rode bultjes op... maar...!! We hebben denk ik wel 12 leguanen gezien! Na een half uur gestopt te zijn doorgereden.

We gingen varen op de rivier Cano Negro in het Noorden van het land. Iedereen ging netjes links en rechts op de bankjes zitten, tot we het eerste vogeltje zagen. Iedereen rende naar de ene kant van de boot naar de andere. Na een minuut of 5 riep er 1 dat hij een kaaiman zag. Niemand geloofde het, de boot ging terug en jawel, daar lag de kaaiman verdekt opgesteld tussen het riet! We hebben van alles gezien, allerlei vogel(tje)s waaronder ijsvogeltjes, hagedissen, vleermuizen, kapucijnapen en brulapen! Na 2 uur varen was het tijd voor de lunch, die we meegenomen hadden. Midden op de rivier, de boot vastgeknoopt aan een boom. Bord op schoot met rechts van ons de brulapen. Zo bijzonder!

• 04 November 2018 - 04:12

Oom Huug En Tante Laura:

leuk. Had je geen azaron meegenomen?