Wanneer ga jij op vakantie? - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu Wanneer ga jij op vakantie? - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu

Wanneer ga jij op vakantie?

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

12 Augustus 2014 | Nederland, Rijswijk

“Wanneer ga jij op vakantie?”, dat is in deze periode de meest gestelde vraag. De 1 is net terug, de ander gaat volgende week en dan komt de vraag bij mij. “In november” is dan mijn antwoord. “He?? In november pas?? Dan is het nergens lekker weer meer!”. Waarop ik dan heel droog zeg dat ik in het voorjaar ga, om de verwarring en verbazing nog groter te maken…

Ja, Chantal en ik gaan pas in november en we moeten nog een hele tijd wachten. We gaan pas op vakantie als iedereen in de zomer van de zon heeft genoten in Spanje, Italië en Griekenland en voor iedereen op wintersport gaat. Het idee kwam vorig jaar november van Chantal, die graag naar Australië wil en vroeg of ik mee wilde gaan. Begin januari hebben we reisgidsen gehaald en na alles hadden uitgeplozen en vergelijkt, bleef er een mooie reis naar Nieuw-Zeeland over. Geen Australië, maar minstens net zo gaaf! Begin maart zaten we weer bij het reisbureau. Nadat de bankrekening leeggehaald is, stonden we weer buiten met de boekingsbevestiging in onze handen. Het aftellen kon beginnen!

Na aankomst blijven we 1 nacht in Auckland. Vanaf Auckland gaan we een 17 daagse busrondreis maken. Tot slot verblijven we nog 1 nacht in Christchurch voor we beginnen aan de terugreis. Inmiddels krijg ik van alle kanten te horen wat we absoluut moeten zien en doen. De 1 laat foto’s zien van plekken waar we heen gaan, de ander was in april in Nieuw-Zeeland en heeft flyers en plattegronden meegenomen, de volgende leent me een reisgidsje. Zo krijg ik van alle kanten informatie. Iedereen is enthousiast, maar vast niet zo enthousiast als Chantal en ik zijn.

Nog “maar” 88 dagen voor we vertrekken!

• 12 Augustus 2014 - 13:57

Petra:

Kan nog erger hoor...ik heb 51 weken van te voren een nieuwe vakantie geboekt. SUPER enthousiast voor een reisje van 5 dagen. Maar zo enthousiast als jullie zijn voor NZ dat zal wel niet. HEEEEEEEEEEEEEEEEEL veel plezier!!!!!!!!!!!!!!!