Berlijn en Kopenhagen - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu Berlijn en Kopenhagen - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu

Berlijn en Kopenhagen

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

06 Juli 2016 | Denemarken, Kopenhagen

De eerste 4 dagen zijn alweer (bijna) voorbij! Zondagochtend vroeg vertrokken vanaf Schiphol. Om 10:10u geland op het vliegveld van Berlijn. Zoals de laatste tijd vaak voorkomt, lag mijn koffer nu ook weer als 6e op de bagageband. Zo stond ik om 11:00u al buiten de luchthaven, op weg naar het hostel. Het was ongeveer 45 min met het OV en daarna kwartiertje lopen. Rond 12:30u kwam ik aan bij het hostel. Eerst maar andere kleren aangedaan, want een spijkerbroek, sweater en winterjas waren veel te warm voor rond de 22 graden. Daarna heb ik heerlijk in het zonnetje gezeten bij een speelveld met klimtoestellen, tafeltennistafels en een beachvolleybalveld. Na 2 uur lekker van het zonnetje genoten te hebben ben ik in de omgeving rond gaan wandelen. Om 17:00 moest ik terug zijn, want we hadden een welkomsborrel. Dit was vooral zitten en luisteren naar de reisleiding ;-) daarna zijn we met zn allen uit eten gegaan.

Maandagochtend hadden we eerst een rondrit met de bus door Berlijn. Daarna een wandeltocht gemaakt van ongeveer 3 uur met een locale gids. De rest van de middag waren we vrij en heb ik met twee Amerikaanse meiden lekker door Berlijn geslenterd en ergens een schnitzel gegeten. Gisteren zijn we vanaf Berlijn naar Kopenhagen gereden. We kwamen rond 18:15u aan en hadden diner met de hele groep in het hostel. Tot slot een drankje gedaan in de bar met elkaar en tijd voor bed.

Vandaag was een vrije dag. De meeste op de kamer (is op indeling een 6 persoonskamer) wilde uitslapen. Rond 9:15 zijn we richting ontbijt gegaan. Iemand van de groep en ik wilden iets doen wat overdekt was, want sinds we in Denemarken zijn, regent het. We zijn naar Christianborg Slot gegaan, het paleis wat je kan bezoeken. Een kaartje voor het paleis, de koninklijke keuken, stallen en ruïnes is slechts €20. Perfect voor een dag binnen. Was erg gaaf om in het paleis te lopen! Prachtige zalen, kroonluchters, plafondschilderingen, en zo veel meer moois om te zien. Nadat we er 2,5 uur hebben rondgelopen hadden we alles gezien en was het inmiddels droog. Lekker door de stad geslenterd, uiteraard een hotdog gegeten, later een pannenkoek met Nutella. Even een uurtje op bed gelegen, wat was inmiddels 5 uur het lopen. 's Avonds met een groot deel van de groep naar Tivoli geweest. Hebben erg veel plezier gehad in de attracties. Ook daar nog eens 2 uur gelopen, dus mijn voeten zeggen dat ze niet meer willen lopen vandaag... Zit nu lekker met de rest van het hostel voetbal te kijken. Morgen vroeg op, want dan rijden we naar de volgende stop, Stockholm.

• 06 Juli 2016 - 23:09

Getty:

Hopelijk wordt en blijft het droog, veel plezier en 1000 keer tak! Voor het verhaal...