De voorpret, voorbereidingen en het programma - Reisverslag uit Kwintsheul, Nederland van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu De voorpret, voorbereidingen en het programma - Reisverslag uit Kwintsheul, Nederland van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu

De voorpret, voorbereidingen en het programma

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

11 Augustus 2011 | Nederland, Kwintsheul

Eigenlijk is deze reis in maart al begonnen. Als geintje zei ik tegen een vriendin, Petra, dat ik wel mee naar Canada wilde. Tot ze me de link stuurde met de reis die ze wilde gaan maken. Dat zag er wel erg gaaf uit! Na een weekje erover nagedacht te hebben, had ik besloten dat ik gezellig mee zou gaan naar Canada. En toen was het begin maart en hadden we de vakantie geboekt, met vertrekdatum 3 september, een half jaar wachten nog! En nu is het nog iets meer dan 3 weken.

Ongeveer een maand voor vertrek kreeg ik opeens een smsje dat er ontwikkelingen waren die besproken moesten worden. Ok het zal wel dacht ik. Petra kwam hier heen en vertelde dat ze ergens was aangenomen en 27 augustus begint. Alleen, door haar werk kan ze helaas niet mee op vakantie. Uiteraard ben ik heel blij voor Petra, maar was wel even slikken.. Na een avondje praten heb ik besloten de reis alleen te gaan maken! Ik kijk er veel te veel naar uit om het niet door te laten gaan. Het stomme toeval is dat Petra haar werk begint in Toronto, daar waar de reis begint. Ze kan dus niet mee op vakantie, maar zie haar nog wel even in Toronto!
Ik vind het wel spannend, maar heb er ook zeker zin in!

Er zijn ook een heleboel mensen die vragen waar ik allemaal heen ga en wat ik ga zien. Het is een georganiseerde busreis (dus helemaal alleen ben ik niet) waarbij ik zowel de West- als de Oostkust ga zien. Hieronder het programma van de reis:

Dag 1 Amsterdam – Toronto:
Na aankomst in Toronto gaat u op eigen gelegenheid naar uw hotel.

Dag 2 Toronto – Niagara Falls – Toronto (134 km):
Uw dag begint met een ‘Welcome to Canada’-ontbijt gevolgd door een ochtendtour door Toronto. Tot de hoogtepunten horen de CN Tower en Chinatown. ’s Middags rijdt u door de Niagara Peninsula en bezoekt u het historische dorpje Niagara-on-the-Lake. Tenslotte komt u aan bij de Niagara Falls, waar u kunt genieten van één van ’s werelds mooiste natuurwonderen. Aan het einde van de dag overnacht u wederom in Toronto. (O)

Dag 3 Toronto – Ottawa (400 km):
Via Lake Ontario en Kingston bereikt u Ottawa, de hoofdstad van Canada. Bij aankomst kunt u genieten van een rondrit langs de parlements-gebouwen, de fraaie residenties en openbare parken. U overnacht in Ottawa. (O)

Dag 4-5 Ottawa – Québec City (460 km):
U reist langs de Ottawa River naar de Franssprekende provincie Quebec. Via de Chemin du Roy Highway passeert u vele typisch Frans-Canadese dorpjes. Vervolgens komt u aan in Québec City, waar u twee nachten verblijft. Tijdens de stadstour zult u een bezoek brengen aan de Oude Stad, de Citadel en Battlefields Park. De volgende dag is ter vrije besteding. Facultatief kunt u een dagexcursie maken naar Tadoussac, inclusief een drie uur durende whale-watch excursie. (O)

Dag 6 Québec City – Montreal (255 km):
Ontdek na Quebec het eveneens Franstalige Montreal, met een prima mix van verleden en heden. Tijdens de stadstour zult u het olympische complex, het charmante Old Montreal, McGill University en de gezellige winkelstraat bezoeken. (O)

Dag 7Montreal – Toronto (550 km):
U volgt de St. Lawrence rivier en rijdt Ontario binnen. Vervolgens passeert u een gebied met welvarende boerderijen, steden en dorpjes en komt u aan in Toronto. U heeft de rest van de dag vrij in deze bruisende stad. (O)

Dag 8 Toronto – Calgary (vlucht):
U vertrekt op eigen gelegenheid naar de luchthaven voor de vlucht naar Calgary. Na aankomst in Calgary gaat u op eigen gelegenheid naar uw hotel. (O)

Dag 9-10 Calgary – Banff – Canmore (260 km):
’s Ochtends maakt u een tour door de stad die bekend staat als ‘Stampede City’, stad van de Rodeo’s. Vervolgens gaat de rit door de Rocky Mountains naar het Banff National Park. Kristalheldere, blauwgroene meren, dichte bossen, met sneeuw bedekte bergtoppen, Bow Falls en heetwaterbronnen maken een onvergetelijke indruk. De middag en de volgende dag bent u vrij om te genieten van de mooie omgeving. Facultatief kunt u een excursie naar Lake Louise en de Columbia Icefield boeken. U rijdt over de Icefields Parkway, omgeven door ijstoppen en gletsjers. Hoogtepunt van de dag is een spannende rit per ‘Ice Explorer’ over de ijsmassa van de Athabasca gletsjer. U verblijft twee nachten in Canmore. (O)

Dag 11 Canmore – Kamloops (490 km):
Via de Kicking Horse Pass komt u aan in de Columbia River Valley. Vervolgens gaat de rit naar het indrukwekkende Glacier National Park. Aan het eind van de middag bereikt u Kamloops, waar u overnacht. (O)

Dag 12 Kamloops – Whistler (475 km):
U laat het Cowboy ranch-landschap achter u en volgt de Fraser River richting Whistler. Facultatief kunt u per watervliegtuig een vlucht over Whistler en omgeving maken. (O)

Dag 13-14Whistler – Vancouver (125 km):
Via de Sea-to-Sky Highway rijdt u naar Vancouver. Tijdens een halve dagexcursie bezoekt u Stanley Park, English Bay, Gastown en Chinatown. De middag is vrij om zelf deze stad te verkennen. De volgende dag kunt u facultatief deelnemen aan een dagexcursie naar het charmante Victoria. Hier ziet u vele koloniale bezienswaardigheden, zoals het Empress Hotel, het Royal British Columbia Museum en Butchart Gardens. U verblijft twee nachten in Vancouver. (O)

Dag 15-16 Vancouver Islands
Victoria is de grootste stad van Vancouver Island. De stad heeft veel bezienswaardigheden waaronder de parlementsgebouwen, Fisgard Lighthouse of Butchart Gardens met één van ’s werelds grootste bloemenverzamelingen.
• Twee overnachtingen in Victoria
• Half uur durende rondvlucht per watervliegtuig boven Victoria

Dag 17 Vancouver – Amsterdam:
Vandaag gaat u op eigen gelegenheid naar de luchthaven voor uw terugvlucht naar Amsterdam. (O)

Dag 18 Amsterdam:
Aankomst op Schiphol

• 11 Augustus 2011 - 16:15

Sas :

zo dat ziet er innd wel uit als een leuke reis!! Heel veel plezier en toch heel stoer dat je er alleen voor gaat!

• 11 Augustus 2011 - 17:04

Chandra:

Hey ga je toevalig met shoestring?
    ik ga met shoestring naar Thailand! veel plezier! groetjes Chan

• 11 Augustus 2011 - 17:30

Peetje:

En ik is nog steeds sooooo very sorry. Hoop dat je een fantastische reis hebt, baal wel dat ik dit alles niet zie. Maar ben ook erg blij met m'n nieuwe baan en zal daar ook hele leuke dingen beleven.
    Ik ziet u n Toronto.
    Groetjes
    Petra

• 11 Augustus 2011 - 18:47

Ingrid Keehnen:

@ Chan: Nee hebben geboekt via TravelTrend. Wanneer ga jij ook al weer? Jij in elk geval ook alvast veel plezier!

• 11 Augustus 2011 - 19:08

Natasja:

Have fun girl .. ik zal t.z.t de site bezoeken om de leuke verhalen te lezen ;)!

• 11 Augustus 2011 - 19:53

Kristel:

Nou Ing, ik heb zelf 3 maanden in mijn eentje in Canada gewoont (in Banff) en ik kan het je echt van harte aanbevelen!!! Super dat je deze reis gaat maken, weet zeker dat je ervan zult genieten! Heel veel plezier! Gr Kristel