Vancouver, Victoria en Vluchtnummers - Reisverslag uit Victoria, Canada van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu Vancouver, Victoria en Vluchtnummers - Reisverslag uit Victoria, Canada van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu

Vancouver, Victoria en Vluchtnummers

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

18 September 2011 | Canada, Victoria

Donderdagochtend was het in de bus CanadaDag. Chris had een shirt aangetrokken met "Proudly Canadian" en deed een gekke Canadeese pet en zonnebril op. Gerust dat hij ook zo de winkels inging en het hotel in Vancouer ;) :) Hij begon de ochtend met een Canada Quiz over dingen die hij afgelopen week verteld had. Het waren 12 meerkeuze vragen, ik had er slechts 7 goed. Hij vertelde ook zo veel onderweg dat ik niet alles kan onthouden ;) De hoofdprijs was een originele kentekenplaat. Die mensen hadden maar 1 vraag fout! Chris wilde niet dat mensen met lege handen de bus uitgingen, dus kreeg iedereen een kleinigheidje :) Ik kreeg van hem een Canadeese vlag. :) Zelfs Jade, de driver kreeg een kleinigheidje van hem. Van Jade moesten we donderdag ook afscheid nemen, want we zouden niet meer met de bus gaan erna.

Donderdagmiddag aangekomen in Vancouver. Eerst een citytour in de bus gemaakt. Bij ChinaTown vertelde Chris dat je daar beter niet kon komen, later meer daarover ... Na gelunched te hebben in een "eating mall" gingen we nog even met de bus naar het strand, anders zouden er 3 bussen van onze groep (2 Duitse en wij) tegelijk aankomen en dat zou een zooitje worden! Was heerlijk om even over het strand te lopen, met een mooie skyline van Vancouver. We zouden in eerste instantie om 15.00 uur aankomen in het hotel, maar toen we daar om 15.30 kwamen, waren nog steeds niet alle kamers klaar :| Uiteraard zat mijn kamer bij de on-klare. Samen met Chris en 3 andere stellen waarvan de kamer nog niet klaar was, wat gedronken in het restaurant van het hotel, op hun kostem. Uiteindelijk kon ik pas om 16.20 mijn kamer in! :( 's Avonds hadden we om 19.00 in de lobby afgesproken voor diner met zn 8e. Dat werd met 9 man, want Chris kwam de lobby in dat hij ging avondeten, dus hebben wij hem meegevraagd :) Hij nam ons mee naar zn favoriete Chinese Restaurant in Vancouver. Chris bestelde, wij hadden geen idee wat hij bestelde, maar het smaakte prima. Wij hebben als groep, de hele groep was 2 weken met Chris, betaald voor hem.

Vrijdag zouden we een berg gaan bezoeken met zn allen, maar het weer stond dat helaas niet toe. Rebecca en ik stippelde een route uit om de stad te gaan bekijken. Alleen wisten we niet dat onze route dwars door ChinaTown ging. We liepen zelfs over de minste weg van ChinaTown, vol met dronken daklozen die volgens mij ook nog stoned waren. Niet bepaald de straat waar je wil lopen als toerist ... ;) We wisten op moment ook niet meer waar we zaten, omdat de straten niet meer op de kaart stonden. Lost in ChinaTown, hoe krijgen we het voor elkaar. Uiteindelijk aan wegwerkers de weg gevraagd, de enige mensen die er beetje betrouwbaar uitzagen. Uiteindelijk hebben we de weg teruggevonden. Het blijkt dat je van de Mainstreet zo die slechte straat op kan lopen, weird! Na een starbucks pauze zijn we naar de Vancouver LookingPoint gegaan. De lift bestond voor de helft uit glas... We besloten naar boven te gaan, uitkijkpunt op 167m. HOOG! :| En die lift was best eng, maar we zijn boven geweest :) Ik steeds tegen de muur van het gebouw aan, sommige mensen zaten me wel raar aan te kijken. Ach ik kan tenminste zeggen dat ik boven geweest ben :D
's Avonds gingen we met 10 man uit eten, was het restaurant niet helemaal op voorbereid. Dit was onze laatste avond samen, dus nog een drankje in het hotel en toen was het tijd om afscheid te nemen van Paul & Beth, James & Kathleen, Collin & Ann en natuurlijk van Joan & Joanne! Wat een gezellige mensen zijn dat! En wat heb ik een leuke tijd met ze gehad! 2 weken lang met elkaar opgetrokken en dit was het laatste moment samen! Mede dankzij hun was het een super vakantie! We hebben elkaars adressen uitgewisseld, dus ik krijg waarschijnlijk na de vakantie post uit Engeland ;) Ze willen allemaal foto's opsturen waar ik op sta! Super toch! :)

De volgende dag vroeg opgestaan, ik moest om 8.30 uur klaar staan in het hotel. Rebecca en Chris waren voor me opgestaan en brachten me naar de bus. Was echt een hele gezellige week met Rebecca! Uiteraard hebben we elkaar nummer, facebook en msn uitgewisseld.
Van Chris heb ik echt genoten. Een man die hart heeft voor zn vak. Hij weet zo veel over Canada, maakte er iets leuks van onderweg, quizen, kadootjes, grapjes! Maar intussen lette hij ook op me, vooral de eerste dagen toen ik alleen was. Mede dankzij hem is/was het een vakantie om echt nooit te vergeten. Echt een tourleider in hart en nieren! :D

In de bus van Vancouver naar Victoria voelde ik me ook wel even alleen. Geen gezellige tourleider, geen gezellige mensen om me heen, alleen ik en vreemde! Na een busreis en overtocht met de ferry, kwam ik rond 14.00 in het hotel aan. Ongeveer een half uur lopen bij downtown vandaan. Even uurtje op bed gelegen en toen naar DownTown gelopen. ChinaTown heb ik deze keer maar niet genomen ;) Victoria heeft niet echt de uitstraling van een stad, niet heel groot centrum. Was eerst even naar de Tourist Info gegaan en daarna wat rondgewandeld. Ik was rond 18.00 in het hotel, wilde niet in het donker alleen terug moeten lopen. Vandaag was de laatste echte activiteit van deze vakantie. Een 45min duurdende rondvlucht boven Victoria en de eilanden met een watervliegtuigje !! We zaten met 7 passagiers in het vliegtuigje. Je merkt helemaal niet dat je op het water bent. Was wel echt heel gaaf om alles zo van bovenaf te zien!! Was helaas wel veel turbelentie soms, waardoor we veel heen en weer schudde. Niet heel prettig, maar ja. Na 45 minuten landen we op het water! Was echt super gaaf !!! :D :D Daarna ben ik nog lekker rond wezen slenteren en heb ik bij diverse straatartiesten gekeken. Een jongeman die de prachtigste dingen maakt van graffiti. Een dame die gewoon echt straatartiest is en een show geeft. Het was weer heerlijk weer, dus was helemaal niet erg om lekker buiten te zitten en te kijken en genieten :)

Het is nu 16.00, ben lekker in het hotel en ga niet zo veel meer doen. Lekker in de kamer aanrommelen, mn koffer opnieuw inpakken (en hopen dat ik niet boven de 23kg uitkom! Toen ik van Toronto naar Calgary vloog, was ie al 22.8 kg :S ) en gewoon lekker een avondje relaxen. Ik ga morgen rond 8.30 in de ochtend met de bus naar Downtown, zodat ik de transferbus van 9.45 pak. Ik ben dan waarschijnlijk ruim op tijd van te voren op het vliegveld, maar heb nu tensminste speling met de veerboot :)

Mijn vluchten terug:

- Maandag 19 september
- Vancouver Int'l Airport --> London Heathrow
- Vertrek 18.15 (locale tijd)
- Vluchtnummer AC 0854
- Vluchtduur 9 uur en 10 minuten :|
- Aankost Heathrow Dinsdag 20 sept 11.25 (locale tijd)

- Dinsdag 20 september
- London Heathrow --> Amsterdam Schiphol
- Vertrek 13.20 (locale tijd)
- Vluchtnummer BA 0438
- Vluchtduur 1 uur en 10 minuten
- Aankomst Amsterdam Schiphol 15.30

  • 19 September 2011 - 00:55

    Petra:

    Geniet van je laatste avond in Canada. Goeie terugreis. Je hebt toch niet het halve land aan souveniers gekocht ;-)

  • 19 September 2011 - 06:35

    Modesto Aan De Lijn.:

    Goeie reis en vlucht terug!!

  • 19 September 2011 - 07:17

    Monica:

    Fijn dat je het zo enorm naar je zin gehad hebt. Het was heel leuk om jouw belevenissen te kunnen volgen en zo een beetje mee te leven. Sterkte met de reis! Dat is altijd weer heftig. Oh enne... slaap lekker straks in je eigen (ongetwijfeld smaller dan je nu gewend bent) bedje.
    Liefs,
    Moon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Victoria

Ingrid

Actief sinds 06 Aug. 2011
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 16616

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2018 - 12 November 2018

Natuurlijk Costa Rica

09 November 2017 - 29 November 2017

Avontuur Down Under

03 Juli 2016 - 22 Juli 2016

Avontuur in het Noorden

13 Juni 2015 - 20 Juni 2015

Fotografiereis naar IJsland

08 November 2014 - 29 Maart 2014

Nieuw Zeeland

19 September 2013 - 27 September 2013

New York City!!

15 Februari 2013 - 18 Februari 2013

Berlijn

11 Augustus 2012 - 18 Augustus 2012

Italië

04 Juni 2012 - 15 Juni 2012

Malta

01 Maart 2012 - 04 Maart 2012

Kopenhagen

09 Februari 2012 - 11 Februari 2012

Praag

03 September 2011 - 20 September 2011

Ingrid goes Canada

Landen bezocht: