Camera, Blue Jays, Calgary, Banff en Foto's - Reisverslag uit Canmore, Canada van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu Camera, Blue Jays, Calgary, Banff en Foto's - Reisverslag uit Canmore, Canada van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu

Camera, Blue Jays, Calgary, Banff en Foto's

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

11 September 2011 | Canada, Canmore

Zo het is alweer een paar dagen geleden dat ik wat geschreven heb. Komt omdat er geen computers beschrikbaar waren in de hotels en via mijn telefoon kost het me veel te veel tijd. En die heb ik 's avonds niet want moet op tijd naar bed ;) :)

Als eerste, ook de nieuwe batterij van mijn camera werkte de volgende dag niet meer! :( In de winkel deed ie het, anders had ik um natuurlijk niet gekocht. Maar helaas ... Vandaag heeft er een fotograaf naar gekeken en er is echt iets kapot in de camera zelf :( Iemand van de groep die er vorige week ook was heeft aangeboden dat ik zijn compact camera mag lenen deze week! :) Dat is toch al weer wat beter dan een telefoon, maar toch mis ik mijn camera wel, zeker nu wel midden in de bergen zitten. Ach goed excuus om nog een keer terug te gaan ;)

Vrijdag zijn we weer teruggereden naar Toronto. Onderweg hebben we een rondvaart van ongeveer een uur gehad bij de 1000 Islands, een nationaal park van Canada. Was prachtig! Allemaal kleine eilandjes, waar soms kisten van huizen op staan! Het was heer-lijk weer, zo een 20/23 graden, dus ik had de hele dag wel op de boot willen blijven :) Daarna doorgereden naar Toronto, waar we rond 18.00 aankwamen. Nadat iedereen afscheid had genomen van John en Chris en elkaar, want een groot deel van de groep gaat niet verder naar de Westkust, werd ik weggebracht. Ik had een persoonlijke touringcar die me naar het stadion van de Blue Jays bracht. Chris ging ook mee, om zeker te weten dat ik binnen was. Toen ik binnen was, is hij naar het hotel gegaan :) De wedstrijd tegen de Baltimore Orioles was al bezig, ik heb een halve inning gemist. Helaas was het niet een hele spannende of goede wedstrijd. De slagmensen kregen gewoon de bal niet goed weg. Orioles hebben gewonnen met 2-0.

Gister ben ik van Toronto naar Calgaray gevlogen. Ik vloog als enige van de groep om 10 uur. Ik ben met de groep van 9 uur meegegaan en heb gewoon gewacht op het vliegveld :) Na ongeveer 4 uur gevlogen te hebben kwam ik aan Calgary. Een aantal van de groep zouden om 11 uur vertrekken, dus heb ik een uur gewacht op ze, om daarna met zn 5e een taxi naar het hotel te nemen. Daar aangekomen en de koffer op de kamer gezet te hebben, ben ik met Joan en Joanne een wandeling door het park gaan maken. Het was er stralend weer, zo een 25 graden! Na een wandeling van een uur even uurtje gerelaxt op de kamers om daarna naar een restaurant te gaan. Mensen die me goed kennen, hou even goed je stoel vast, zodat je er niet afvalt ... We gingen naar "The Old Spaghetti Factory"! ;) Ik had spaghetti met meatsauce, was erg veel, maar erg lekker!

Vandaag vertrokken we richting Banff National Parc. Tijdens het ontbijt zat ik met Rebecca aan tafel, iemand van mijn leeftijd die ook alleen reist. Na het ontbijt eerst een citytour in Calgary gemaakt, met onder andere een tussenstop bij het Olympisch Stadion en het Olympisch Dorp. Vervolgens doorgereden naar Banff. We kregen een uur voor de lunch. Rebecca en ik zijn lekker winkeltjes wezen kijken en lunchen. Daarna hebben we een citytour in Banff gemaakt. Vervolgens kregen we van 14.00 tot 18.00 uur vrije tijd! En dat terwijl je midden in de Rocky Mountains zit!! PRACHTIG !!! :D Er is dan zoveel te zien, want elke berg in de horizon is mooi!

In de hotelkamer nog een keer geprobeerd om de foto's van mijn iphone te backuppen. Laptop zegt nog steeds dat er geen foto;s op staan :( (het zijn er slechts 587!) Ze e-mailen vanaf mijn telefoon naar een ander adres van mij is dus geen optie ... Het is intussen bijna half 9, dus ik ga kijken of de rest klaar is om te gaan dineren...!

  • 12 September 2011 - 03:36

    Modesto Hier:

    Wat sneu van die camera. Misschien kan je foto's uitwisselen met anderen van de groep.
    Opa en Oma Beeftink hebben lang geleden Banff ook een bezoek gebracht. Toen waren ze bij vrienden in Edmonton.
    Tot lezens maar weer!

  • 12 September 2011 - 08:24

    Anneke:

    Het blijft leuk om al je verslagen te lezen! Blijf lekker genieten en wat een mooi weer hebben jullie, bofferds

  • 12 September 2011 - 18:09

    Anja En Paul Boer:

    Wat heerlijk dat je zo ontzettend geniet en dat het weer ook zo mooi is jullie boffen toch maar weer want wij zitten hier in de storm en de regen.
    Nog heel veel reisplezier

  • 12 September 2011 - 22:00

    Petra:

    Vergeet je verzekering...alle kosten die je maakt claimen bij de camera fabrikant, je hebt tenslotte niet voor niets garantie.
    Als je nog een keer wilt...ik krijg er zin in, word wel pas over twee jaar als het werk goed gaat.
    Was lekker stressen op kantoor vandaag, maar allemaal voor niks. Miscommunicatie tussen twee mensen.
    Veel plezier aan de westkust. Ik ga op zoek naar eten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Canmore

Ingrid

Actief sinds 06 Aug. 2011
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 16616

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2018 - 12 November 2018

Natuurlijk Costa Rica

09 November 2017 - 29 November 2017

Avontuur Down Under

03 Juli 2016 - 22 Juli 2016

Avontuur in het Noorden

13 Juni 2015 - 20 Juni 2015

Fotografiereis naar IJsland

08 November 2014 - 29 Maart 2014

Nieuw Zeeland

19 September 2013 - 27 September 2013

New York City!!

15 Februari 2013 - 18 Februari 2013

Berlijn

11 Augustus 2012 - 18 Augustus 2012

Italië

04 Juni 2012 - 15 Juni 2012

Malta

01 Maart 2012 - 04 Maart 2012

Kopenhagen

09 Februari 2012 - 11 Februari 2012

Praag

03 September 2011 - 20 September 2011

Ingrid goes Canada

Landen bezocht: