Gletsjer, Wildlife, Treinen en Wistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu Gletsjer, Wildlife, Treinen en Wistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu

Gletsjer, Wildlife, Treinen en Wistler

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

14 September 2011 | Canada, Whistler

Na een dag in Banff nationaal parc geweest te zijn, was de volgende dag de excursie naar de Icefields. Onderweg hoopten we natuurlijk wat wilde dieren te zien... Chris op een moment "look there!! A bear!! On the left!!" dus de hele bus vliegt overeind, springt naar de linkerkant van de bus en Chris zegt heel droog "oh it is just a statue." :) Na een tijdje rijden kwamen we aan op zo een 3000m hoogte. We zijn daar met een speciale sneeuwbus naar de gletsjer gereden!!! We moesten eerst een stukje naar beneden, 18%!! daarna hebben we zo een half uur op de gletsjer gelopen, het water geproefd, wat naar ijs smaakt, en weer terug naar de bus. Dat was zo gaaf!!! Blauwe lucht en dan loop je op een laag van 300m (!) ijs! :D

Op de terugweg zagen we een trein rijden, en geloof me, de treinen hier zijn LANG!!! horen we opeens het geluid van een trein. Heeft Chris een fluitje dat exact klinkt als een trein. Dus al gauw was iedereen aan het roepen als we een trein zagen zodat Chris het geluid ervan liet horen. Uiteraard zagen we meer treinen dan wildlife. Maar aan het einde van de dag zagen we een volwassen eland heel parmantig rondlopen!! Wow, die is groot! :)

Gister zijn we van Canmore naar Kamloops gegaan. Onderweg moest de chauffeur in de remmen, omdat er een hert de weg overstak! Wat later moest hij weer vol in de remmen, dit keer helaas niet voor een dier maar een auto die opeens remde. Altijd fijn in de bergen met een touringcar die niet kan uitwijken :s maar niets aan de hand, het is goed gegaan, goed werk Jade ;) we hebben een aantal big horn sheep gezien onderweg. Chris had gezegd dat de eerste die een beer ziet wat "wint". Gister werd er geroepen dat er ergens een beer was in de verte, volgens mij was het gewoon een doodnormale koe :)

Maarrrr.... Vandaag moest Jade weer onverwachts remmen. Er stond een beer op de weg!!! En ja, een echte zwarte beer!!! Uiteraard rende hij weg, zou ik ook doen als er een grote touringcar op me af kwam ;) maar ik heb een beer gezien!! :D helaas geen foto kunnen maken, want hij geen achter bosjes staan. De weg ging door de woestijn van Kamloops waar we een paar eagles hebben gezien, volgens mij. Later reden we ergens langs waar allemaal dode zalm lag in de rivier. En waar voedsel is, zijn beren!! Ennn hebben we later nog een zwarte beer gezien!!! :D :D dus gewoon 2 op een dag, GAAF!!! :)

We zitten nu in Whistler, daar waar Nicolien Sauerbrei haar gouden medaille gewonnen heeft! Onze eerste Olympische medaille in de sneeuw ;-) wat een leuk/ dorp is dat! Veel stukken zijn autovrij en er staan hele leuke, mooie hotels, anders dan anders! De laatste dagen ga ik veel om met Rebecca, een meisje van 26 die ook alleen is. Is erg gezellig met haar, zitten ook naast elkaar in de bus :)

Nog minder dan een week, dan is het alweer voorbij! Tijd vliegt :) :( ik geniet er nog steeds van, als het kon was ik langer gebleven!! Morgen naar Vancouver, waar we 2 nachten blijven. Tot slot ga ik, na deze tour, nog 2 nachten naar Victoria en dat is het! Wow gaat echt snel, maar het is echt super!

• 15 September 2011 - 07:56

Monica:

Niet aan maar een hele week denken, je hebt nog een HELE week om te genieten!!! Geweldig die beer op de weg! Leuk om zo op de hoogte van alles te blijven. Maark er wat van meid! We leven hier met je mee!
    X

• 15 September 2011 - 10:19

Kitty:

Wow das wel stoer opeens een beer op de weg!
    De tijd vliegt zeg!
    Maar je kan daarna wel terug kijken op n hele mooie vakantie!
    Je hebt echt al veel gezien!!!!!
    Groetjes Kitty

• 16 September 2011 - 19:39

Sander:

Klinkt berengezellig daar! Veel plezier nog!