Bye Bye Canada - Reisverslag uit Kwintsheul, Nederland van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu Bye Bye Canada - Reisverslag uit Kwintsheul, Nederland van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu

Bye Bye Canada

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

22 September 2011 | Nederland, Kwintsheul

Mijn aller aller laatste verslag over Canada! Wat heb ik afgelopen dagen verschikkelijk veel gezien en gedaan! Het was echt zo een super vakantie!! :D :D Chris vroeg aan het einde van de reis wat het leukste was. Daar kan je toch geen antwoord op geven! Er was zoveel te zien en alles was zo mooi en zo anders! Ik kan Toronto toch niet met de Rocky Mountains vergelijken? Of Vancouver met de Niagara Falls? En ook de steden en natuur zijn niet te vergelijken, het is gewoon zo een prachtig land!! :D

En na die geweldige vakantie kwam de puzzel "hoe ga ik alles in mn koffer doen voor de terugvlucht. Mijn hele kamer lag bezaaid met kleren, spullen en andere troep. Heb het bordje "do not disturb" maar even op de deur gedaan ;) Nadat ik alles in de koffer had gedaan was ik lekker gaan douchen. Na het douchen hoorde ik een rare tik op mn kamer. Ik dacht eerst dat het de douche was die na druppelde, maar in de badkamer hoorde ik het niet meer. Na een kwartier zoeken ben ik naar beneden gegaan. Er waren geen mensen meer om er naar te kijken, dus kreeg ik een andere kamer. Alles verhuizen en daarna gaan slapen. Blij dat ik andere kamer kon krijgen, lag een stuk rustiger.

De volgende ochtend was ik vroeg op gestaan en gaan ontbijten. Daarna ben ik alle gevoel van tijd een beetje kwijt geraakt, maar mijn dag zag er als volgt uit:
Ik ben om half 9 locale tijd weggegaan van het hotel. Een kwartiertje met de bus en daarna de pendelbus naar het vliegveld. In die bus eerst 1,5 uur rijden, dan 2 uur op de bed en nog eens een uur rijden. Ik was 4,5 uur voor vertrek op de luchthaven van Vancouver. Moest maximaal 3 uur zijn, maar de pendelbus rijdt maar 1x in de 2 uur. Na die 4,5 uur wachten kon ik eindelijk gaan boarden. De vlucht duurde ongeveer 9 uur, van Vancover naar Londen Heathrow. Helaas voelde ik me tijdens de vlucht niet helemaal fit. Heb op een moment zo vast geslapen dat ik echt wakker schrok en de steward vroeg of het wel goed met me ging ... Tijdens het dalen voelde ik me echt niet lekker, heel warm, zweten, misselijk, "borrelende" buik, gewoon niet lekker :( Ga maar eens in het Engels uitleggen wat er aan de hand is, als je het al lastig kan beschrijven in het Nederlands. Ik kreeg van de stewadess een nat handdoekje en kotszakje. Daarna heb ik haar niet meer gezien :S De mensen naast me vroegen steeds maar of het goed ging met me, of ik nog iets wilde hebben. Ook na de landing de stewadess niet meer gezien :S Op Londen Heathrow noodgedwongen voor de douane mijn flesje leeggedronken, wat me wonderbaarlijk goed deed. Waarschijnlijk had ik te weinig gedronken :( Na de douane in Londen kwam ik bij de gate aan, waar ze al bezig waren met boarden. Die 2 uur zijn dan toch snel gegaan! Na ongeveer een half uur vertraging vertrokken voor het laatste stukje van Londen naar Amsterdam, waar ik om 16.00 landde en opgehaald werd door mijn ouders :)

Wat me deze vakantie is opgevallen in Canada is dat het een heel schoon land is. Vooral het eerste deel heb ik eigenlijk geen troep op straat gezien. Ook kan je overal naar de wc, niet alleen bij de public restrooms, je kan ook ieder restaurant/cafe inlopen om gebruik te maken van de wc's zonder ervoor te betalen :) Ook zijn de mensen heel sociaal en vriendelijk, behalve als je wat vraagt op het vliegveld daar zijn ze altijd gehaast ;) Ze nemen de tijd als je iets niet snapt, praten rustiger als ze merken dat ik de taal niet helemaal kan volgen.

Toronto --> Niagara Falls --> Ottawa --> Quebec City --> Whalewatching --> Montreal --> Toronto = ongeveer 2500 km gereden met de bus :) Daarna zijn we met het vliegtuig naar Calgary gevlogen. De route aan de westkant is Calgary --> Banff --> Canmore --> Icefields --> Kamloops --> Whistler --> Vancouver. Hier is de precieze afstand niet verteld, Chris schatte het op 1800 km :)

Ook in Canada hebben ze de nieuwjaarsduik, daar noemen ze het de PolarBearDive ;)

Ze hebben in Canada de vreemdste inhoudsmaten, 355 ml, 414 ml, 591 en 710 ml. Wie heeft die rare maten echt verzonnen? Chris zei dat het Amerikaanse maten zijn, waardoor ze zo raar zijn. Eerst zien dan geloven ;)

Zo nu heb ik niets meer over Canada te vertellen ;) Ga nu aftellen naar Londen waar ik in November met Chantal heen ga ;) :)

  • 24 September 2011 - 21:22

    Huug En Laura:

    Leuk, de reisverslagen. We genoten er van. Ook van de prachtige foto's. En nog bedankt voor de kaart uit Banff [speciaal voor oom]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Kwintsheul

Ingrid

Actief sinds 06 Aug. 2011
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 16576

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2018 - 12 November 2018

Natuurlijk Costa Rica

09 November 2017 - 29 November 2017

Avontuur Down Under

03 Juli 2016 - 22 Juli 2016

Avontuur in het Noorden

13 Juni 2015 - 20 Juni 2015

Fotografiereis naar IJsland

08 November 2014 - 29 Maart 2014

Nieuw Zeeland

19 September 2013 - 27 September 2013

New York City!!

15 Februari 2013 - 18 Februari 2013

Berlijn

11 Augustus 2012 - 18 Augustus 2012

Italië

04 Juni 2012 - 15 Juni 2012

Malta

01 Maart 2012 - 04 Maart 2012

Kopenhagen

09 Februari 2012 - 11 Februari 2012

Praag

03 September 2011 - 20 September 2011

Ingrid goes Canada

Landen bezocht: