Hop-on-hop-off - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu Hop-on-hop-off - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu

Hop-on-hop-off

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

21 September 2013 | Verenigde Staten, New York

We hadden een 48-uurs kaart voor de hop-on-hop-off-bus besteld. Vrijdag en zaterdag hebben we deze gebruikt. We pakten eerst de bus downtown, waarmee we onder andere langs de empire state gereden hebben. Leuke van die bussen is dat je overal een hoop informatie krijgt, over de wijk waar je rijdt, de winkels en gebouwen. We zijn uitgestapt bij de high line. Dat is een park gelegen op 9m hoogte, waar vroeger treinen reden om bijvoorbeeld vlees af te leveren. Je loopt dus in feite op de oude spoorweg. Daarna de bus weer gepakt voor de volgende stop; Financial District. Eerst ff snel geluncht, soep met melk :p doorgeslenterd naar Ground Zero en het nieuwe WTC, the Freedom tower. Deze is 10m hoger dan het oude WTC. Een van de enorme gebouwen in New York. In feite zijn alle bouwvakkers die op Ground Zero aan het werk zijn een toeristische attractie. We liepen er precies rond schafttijd, men wat liepen er veel mannetjes in oranje hesjes! We wilden ook het 9/11-monument bekijken, maar kregen een beetje Efteling idee. Een enorme wachtrij die slalommend naar het monument ging. We hebben het maar gelaten voor wat het was en doorgelopen naar Wall Street. De volgende stop was de boot naar een mevrouw met een fakkel en een boek. Het is slechts een kwartiertje varen naar Statue of Liberty. We hebben een half uur rondgelopen op het eiland en gezellig wat gedronken. Terug hadden we de perfecte timing, de boot stond op het punt van vertrekken. De toer afgemaakt langs de bruggen, china town en terug naar Times Squire. Wat gegeten en lekker winkeltjes gekeken op Times Square.

Zaterdagochtend wederom vroeg ontbeten en richting de bus, ditmaal voor de uptown toer. We wilden een klein stukje doen, maar vonden de gids erg goed dus zijn we langer blijven zitten. Via Central Park, het huis waar John Lenonn is vermoord en Harlem zijn we aan de andere kant van Central Park uitgestapt. Wat stijf, want we hadden anderhalf uur in de bus gezeten. We wilden fietsen huren om Central Park te zien. Het apparaat om de city bikes te huren was kapot. We dachten om dan maar bij een lokale fietsverhuurder te gaan. Je moest daar legitimatie achterlaten in ruil voor de fietsen. Die deal ging dus mooi niet door en gingen we lopend het park door. We hebben 2,5 uur door Central park geslenterd, een cache gevonden (en 2 niet...) en toen waren we zo verrot dat we de bus naar Times Square maar weer gepakt hebben. Een vroeg diner, 16.30u voor we ons programma vervolgden. We hadden voor zaterdagavond de nachttoer gepland staan. Er was regen voorspeld, werden poncho's uitgedeeld in de bus, maar we hebben het de hele toer drooggehouden. Erg gaaf om de stad vanuit de bus te zien als er overal lampjes zijn. We zijn ook over de Manhattan Bridge gegaan naar Brooklyn, waardoor je heel mooi de verlichte skyline kon zien. Om 22.00u zijn we moe maar voldaan op bed neergeploft.