Eindelijk naar New York!! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu Eindelijk naar New York!! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu

Eindelijk naar New York!!

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

19 September 2013 | Verenigde Staten, New York

Vannacht werd ik wakker; "ja tijd om op vakantie te gaan!!" Ik kijk op mn wekker is het pas half 3... Om half 5 hetzelfde verhaal, ik vond het tijd om te gaan, maar moest nog 3 uur slapen. De wekker om half 8 en om klokslag half 9 stonden papa en mama voor de deur. De laatste spullen in mn koffer gegooid en om 9 uur stond Petra voor de deur! Op naar Schiphol! Ein-de-lijk naar New York! Nadat we de koffers afgegooid hadden nog even wat gedronken met mn ouders en toen op naar de douane. Petra is in mei geopereerd en nog herstellende is, had ze een rolstoel gereserveerd, ideaal! Bij de gate mochten we als eerste doorlopen, waar de security nog helemaal niet klaar was om te starten. Bij de gate konden we bijna als eerste het vliegtuig in, waarbij we in de slurf werden uitgezwaaid door Arno :-)

Zodra in het vliegtuig het lampje stoelriemen vast uit ging, gooiden we onze stoel naar achter en zette een film aan. Na ongeveer een uur vliegen kregen we ons avondeten. We konden kiezen uit pasta met tomatensaus of rijst met kip. Petra en ik kozen allebei kip met rijst. Niet de beste maaltijd die ik op heb in een vliegtuig. Het toetje maakte het meer dan goed; witte chocolademousse met chocoladesaus en soesjes! Dat smaakte naar meer. Ik had de film Verliefd op Ibiza aan, maar schrok me wezenloos toen er een stewardess wat omriep, ik lag heerlijk in coma. Na wat "muziek geluisterd" te hebben, lees slapen, Baantjer aangezet en daarna het concert van de 3J's geluisterd en spelletjes op ipad gespeeld. Tegen het einde van de vlucht kwamen ze met een snack. "Broodje met tomaat en olijven". Bij de tomaat haakte ik al af, maar bij de olijven helemaal. De andere keus was een stuk beter, warme appelcake! Helaas zonder slagroom...

Na 7,5 uur opgevouwen gezeten te hebben kwamen we aan op JFK. Petra in de rolstoel, helaas niet het golfkarretje, naar de shuttle bus. Het duurde erg lang voor we geholpen werden, maar uiteindelijk met nog 8 anderen de bus in. Ik weet niet hoe vaak de chauffeur getoeterd heeft, zn auto ergens tussen gepropt, verdrijvingsvlakken heeft genomen enz. Uiteindelijk na een rit van anderhalf uur werden we afgezet bij het hotel. Hehe!! Snel ingecheckt en op naar wat eten, want we lustten intussen wel weer wat! Het is nu bij ons 19.35 en zitten aan ons avond eten bij de grote gele M, op Times Squire, op 5 minuten lopen van het hotel af! Anders gezegd, we zitten om 1.35u bij de Mac. Nu weer snel richting het hotel om te slapen... Tot de volgende update!! Xx

• 27 September 2013 - 16:46

Barbara:

Hallo Ingrid,
    Jij bent weer thuis! Ik zag je met jouw koffer lopen richting huis...een beetje bleekjes (vermoedelijk van de jetlag) maar wel voldaan! Hoe heb je het gehad? ....ben benieuwd naar je belevenissen. Gooi maar alles meteen in de 'lucht'...
    Groetjes, Barbara

• 27 September 2013 - 18:49

Je Oom En Tante:

En nu de rest van je verhaal.....