Ein-de-lijk in Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu Ein-de-lijk in Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu

Ein-de-lijk in Toronto

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

03 September 2011 | Canada, Toronto

Ein-de-lijk, ik ben in het hotel. Wat was het een dag zeg. Vanmorgen, Nederlandse tijd, 3.30 uur ging de wekker om met zn 3e te ontbijten. Uiteraard gingen papa en mama mee naar Schiphol om mij weg te brengen. Daar rond 5 uur aangekomen, koffer weggebracht, drankje gedaan en door de douane. Daar heb ik met veel bewondering zitten kijken hoe de wachtruimte gecontroleerd werd, zelfs de zakken van de prullenbakken werden gevoeld of er wat in zat, onder de armleuningen, overal. Na de douane nog even kwartiertje wachten konden we boarden en vertrekken. Na een vlucht van ongeveer een uur kwam ik aan op Londen Heathrow.

En daar begon het wachten, en het wachten, en het wachten, wat is 3,5 uur lang in je eentje! Na dat ik ongeveer 2 uur op een zeer onconfortable stoel heb gehangen waren de batterijen van mn Nintendo DS leeg en ben ik rond gaan lopen. Winkel in, winkel uit, winkel in, winkel uit, steeds maar die 5 kg op mn rug meeslepend. Wordt er op een moment gevraagd of ik wil proeven, kijk ik op staat er iemand met Bailays. Nee bedankt niet om 11.00 uur, euhh ... 10.00 in de ochtend! Uiteindelijk maar weer op een andere onconfortable bank neer geploft en doelloos om me heen kijken. De meneer naast me had groene geitenwollen sokken in sandalen ... De man tegenover me was in slaap gevallen met zn puzzelboekje en pen nog in de hand en een kindje verderop was zo enthousiast op de ipad van vaders aan het spelen dat ik me af vroeg of het wel goed zou gaan. Het boarden ging om 11.10, 10 minuten later dan gepland.

Niet alleen het boarden ging later, ook het vertrek was ongeveer 40 minuten later. Ik zat lekker bij het raampje, alhoewel ik niet veel meer zag dan de vleugel en de motor, ik zat midden op de vleugel zeg maar. Ach was niet erg, elke stoel heeft eigen beeldscherm, dus heb lekker films liggen kijken en met de man naast me gepraat. Die komt uit Toronto dus heeft me alvast wat informatie gegeven over de stad enz. Na ongeveer 7,5 uur opgevouwen gezeten te hebben landde ik locale tijd 15.20 op Toronto Airport. Vanwege onweer konden we niet getaxied worden en hebben we ongeveer half uur moeten wachten voor we het vliegtuig uitkwamen. Maakt niet uit, zijn geland, koffertje ophalen en gaan.

Alleen zo makkelijk ging dat niet. Bij de douane zat ze me vragen te stellen waarvan ik zoiets had van schiet nou maar op. Vragen waarom ik in Canada was, of ik familie/vrienden ging bezoeken. Nee ik ga op vakantie en maak een rondreid. Oh ga je dat doen met vrienden of familie. Nee dat ook niet... Zweet brak me toen wel ff uit, maar uiteindelijk kreeg ik mn paspoort terug en kon ik mn koffer halen. Toen ik die eenmaal had, niet te missen die koffer van mij ;-) opzoek naar de taxi of bus om naar het hotel te komen. Als ze nou eens iets rustiger Engels praten zodat ik het kan volgen, was ik waarschijnlijk wel in 1x goed gelopen. Busje gevonden, snel erin met nog een stel en op naar Downtown..... Om 19.00 locale tijd (!) had ik nog niet veel meer gezien dan het vliegveld en auto's. Lange rijen auto's, stilstaande auto's. Er was een ongeluk gebeurd dus stonden we in een ellendig lange file. EIN-DE-LIJK om 19.30 kwam ik bij het hotel aan. Ik heb nummer 1 (van de koffer, op de lijst enz) maar kwam als laatste van de groep binnen. Spullen naar de kamer gebracht en snel hapje gegeten (bij de grote gele M ... Was het eerste wat ik zag) Het is hier nu 20.30 en ben ik intussen zo een 23 uur in touw.

Snel mijn bedje in, of nou ja BED, want morgen vertrekt de bus om 8.00 en gaat om 6.00 de wake up call. Oh en het is BED omdat ik een kamer heb met 2 king/queen (weet niet precies, groot in elk geval) bedden ;-) Na zo een verschikkelijk lange dag, zal ik heerlijk slapen denk ik. Tot schrijfs!

  • 04 September 2011 - 06:31

    Anneke:

    Jeetje wat en dag zeg! Ik kan mij voorstellen dat je moe was. Vraag gewoon of ze langzamer willen praten en vraag of ze het willen herhalen en herhaal het zelf ook nog een keer, zodat je zeker weet dat je het goed heb verstaan. Vandaag lekker uigerust aan je 1e excursie beginnen. Geniet ervan.

  • 04 September 2011 - 11:33

    Sander:

    Leuk reisverslag! Zo maak je nog eens wat mee ;)
    Ik kijk uit naar de verhalen en foto's over de watervallen en andere bezienswaardigheden!

  • 04 September 2011 - 23:23

    Peetje:

    Goh klinkt dat allemaal bekend. Ik had zaterdag een dagtrip naar Brussel, dat was denk ik wel 25 geleden geweest.
    Vervolgens vandaag 7uur vroeg met de trein naar de luchthaven. Inchecken ging goed, daarna...eerst gefouilleerd, korte vertraging, immigratie bezoek in Montreal. Hierdoor miste we onze aansluiting naar Toronto :-( Pest end rijden met de taxi, konden ze onze boeking niet vinden in het hotel (dat MIJLEN van het centrum ligt), maar de kamer maakt het wel goed :-D King Size bed, woonkamer en TWEE!!! tv's
    En dan dinsdag werken...bummer ;-)

  • 05 September 2011 - 14:12

    Barbara En Rob:

    Van harte met je verjaardag. Verwen jezelf maar flink....

  • 05 September 2011 - 18:45

    Marian Van Deursen:

    ( leuke foto`s al.. ! )
    HAPPY BIRTHDAY IN CANADA !!!!!!!!
    HAVE A GREAT DAY AND HAVE FUN !
    ENJOY YOUR VACATION !

  • 05 September 2011 - 20:24

    Getty:

    Van alle kamers foto's maken hoor, anders ga je de boel door elkaar halen..
    Vandaag al taart op? Je moeder heeft iedergeval lekker gelunched!!

  • 05 September 2011 - 21:29

    Ruth:

    Hoi Ingrid,
    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!!!
    Wat leuk om je verhaal te lezen!
    En wat een heerlijke bedden in je kamer! ;-)
    Heel veel plezier en geniet ervan!
    Groetjes, Ruth

  • 06 September 2011 - 05:56

    Oom En Tante VO:

    Waar ging je vandaag [verjaardag] naar toe.? Kijken uit naar het vervolg van je belevenissen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Toronto

Ingrid

Actief sinds 06 Aug. 2011
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 16616

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2018 - 12 November 2018

Natuurlijk Costa Rica

09 November 2017 - 29 November 2017

Avontuur Down Under

03 Juli 2016 - 22 Juli 2016

Avontuur in het Noorden

13 Juni 2015 - 20 Juni 2015

Fotografiereis naar IJsland

08 November 2014 - 29 Maart 2014

Nieuw Zeeland

19 September 2013 - 27 September 2013

New York City!!

15 Februari 2013 - 18 Februari 2013

Berlijn

11 Augustus 2012 - 18 Augustus 2012

Italië

04 Juni 2012 - 15 Juni 2012

Malta

01 Maart 2012 - 04 Maart 2012

Kopenhagen

09 Februari 2012 - 11 Februari 2012

Praag

03 September 2011 - 20 September 2011

Ingrid goes Canada

Landen bezocht: