Quebec, Walvissen, Irene, Montreal en Camera - Reisverslag uit Montréal, Canada van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu Quebec, Walvissen, Irene, Montreal en Camera - Reisverslag uit Montréal, Canada van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu

Quebec, Walvissen, Irene, Montreal en Camera

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

08 September 2011 | Canada, Montréal

Eergister, dinsdag dus, aangekomen in Quebec City. Na wat rondgereden te hebben met de bus kwam Margarith aan boord van de bus voor een rondleiding. Als je zou zeggen dat Miss Buquet uit Schone Schijn voor me zou staan had ik het direct geloofd. Ze praat exact hetzelfde! Ze wist heel veel te vertellen over de stad, helaas praatte ze een beetje op een kinderachtige manier en vond ze zichzelf ge-wel-dig. Toch hele mooi dingen gezien in de stad. Na de rondleiding hadden we ongeveer 3 uur om te eten en wat van de stad te bekijken.

De volgende dag had je de keuze om naar Quebec City te gaan of de excursie WhaleWatching te gaan doen. Ik had gekozen voor het laatste. 6 anderen en Chris van onze groep werden door een Duitse bus die dezelfde tour maakt opgehaald. Er volgde een lange weg dwars door de bergen!! Soms met afdalingen van zo een 14%. Zulke mooie uitzichten. Onderweg ergens gestopt waar Irene langs was geweest. Irene? Ja je weet wel ... Ze heeft haar sporen achter gelaten, stukken weg waren weggeslagen, een huis stond tot de ramen vol in de modder en buiten stonden spullen die totaal vernietigd waren. Orkaan Irene was langs geweest, het zal je huis zijn! Ik zal kijken of ik een keer fotos vanaf mijn telefoon op de pc kan zetten ... Terug naar de walvissen, WOW !!! Er waren 2 walvissen die een hele tijd vlak bij de boot bleven, steeds boven kwamen. De boot bleef er een beetje in de buurt dobberen. Maar wat was het gaaf zeg!! Eerst die lucht die ze naar boven blazen (zo een 3 meter hoog!) en dan komen ze boven. Je ziet maar 10% van het totale lichaam, maar was echt zo gaaf! Na ongeveer 3 uur varen gingen we terug naar de kust na een geweldige dag gehad te hebben.

Vandaag zijn we van Quebec City naar Montreal gegaan. Daar kwamen we half de middag aan en dit keer kwam Peggy aan boord dingen vertellen over Montreal. Ze woont hier al haar hele leven. Heel Montreal staat op een eiland, zelfs Chris wist dat niet. Zowel Montreal als Quebec zijn met hele stijle wegen en smalle straten. Zie daar maar eens met een grote touring car doorheen te komen! Gelukkig hebben we een goede chauffer ;-) In het hotel aangekomen ben ik op zoek gegaan naar mijn kamer, 412. Toen ik de kamerdeur opendeed :| Ik heb dus gewoon een keukentje, een bar met 3 stoelen, een 3persoonsbank, 2 tv s!! :| Ik stond echt even met mijn mond open rond te kijken, terug naar buiten gelopen, ja er staat echt 412 voor de deur, dit is echt mijn kamer!! :D Wow, ik ben maar alleen hoor, en ik blijf hier maar een nachtje ;)

s Avonds heb ik met iemand van de groep een alternative Montreal by night gedaan. Voordeel hier is dat de winkels allemaal tot 21.00 open zijn. Winkel in, winkel uit op zoek naar een batterij. Uiteindelijk in winkel 6 geloof ik heb ik een batterij gevonden. Kost ff wat, $ 102, maar dat leg ik thuis bij de verzekering neer ;) De winkelier zei dat als het goed is mijn camera het nu weer gewoon moet doen. Zo niet is er toch iets mis met de camera en ook dat is verzekeringswerk. Voorlopig blijf ik positief en ga ik er vanuit dat ie weer gewoon werkt (hoop ik :P)

Ik zal kijken of ik er weer eens wat fotos op kan zetten, alleen krijg ik mijn fotos vanaf telefoon nog niet op de laptop, dus ik moet een andere manier zoeken. Want ik heb van de laatste 2 dagen geen fotos op mijn fototoestel staan...

  • 09 September 2011 - 05:32

    H En L:

    Hoop, dat de batterij werkt!
    Wat een belevenissen! Zo zie je nog eens wat van de wereld.

  • 09 September 2011 - 06:42

    Anneke:

    Wat een reis en wat een avonturen! Lees je verslagen met heel veel plezier

  • 09 September 2011 - 07:43

    Foto's Naar Pc:

    Hi, moet toch lukken om je foto's naar de pc over te brengen. Kan op 2 manieren.
    iPhone met je oplaadkabel aansluiten aan pc. Verkennen openen, mapje iPhone openen en foto's slepen en kopiëren naar je fotomap op pc.
    Andere manier is de foto's gewoon naar jezelf te mailen (je hebt toch wel 2 mailadressen, anders maak je er 1 aan, gmail of zo) en je mail openen op je pc, heb je de foto daar.
    Voilà, moet lukken, succes, Rob

  • 09 September 2011 - 09:25

    Monica:

    Geweldig dat de walvissen er ook waren! Wij hebben eens een tocht gemaakt zonder ook maar iets te zien, ja veel vogels maar daar heb je dan weinig aan!
    Ik blijf duimen dat het gaat lukken...
    X

  • 10 September 2011 - 19:56

    Sander:

    Gaaf hoor, die walvissen. Ik ben benieuwd naar de foto's!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Montréal

Ingrid

Actief sinds 06 Aug. 2011
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 16616

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2018 - 12 November 2018

Natuurlijk Costa Rica

09 November 2017 - 29 November 2017

Avontuur Down Under

03 Juli 2016 - 22 Juli 2016

Avontuur in het Noorden

13 Juni 2015 - 20 Juni 2015

Fotografiereis naar IJsland

08 November 2014 - 29 Maart 2014

Nieuw Zeeland

19 September 2013 - 27 September 2013

New York City!!

15 Februari 2013 - 18 Februari 2013

Berlijn

11 Augustus 2012 - 18 Augustus 2012

Italië

04 Juni 2012 - 15 Juni 2012

Malta

01 Maart 2012 - 04 Maart 2012

Kopenhagen

09 Februari 2012 - 11 Februari 2012

Praag

03 September 2011 - 20 September 2011

Ingrid goes Canada

Landen bezocht: