We zijn er! - Reisverslag uit Port Campbell, Australië van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Port Campbell, Australië van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

12 November 2017 | Australië, Port Campbell

Donderdag 10:00 uur stonden Chantal en haar ouders voor de deur, op naar Schiphol! Het was rustig op de weg dus we waren ruim op tijd. Gelijk de koffers afgooien, nog even wat drinken en door de douane. We vlogen pas 14:30u, en vertrokken uiteindelijk met 20 minuten vertraging. Na een goede vlucht van iets meer dan 6 uur kwamen we op Dubai aan. En wat doe je om 00:30u lokale tijd op de vluchthaven? Jup, op zoek maar de Mac Donalds! Wat een gekkenhuis was het om die tijd bij de Mac. Leek wel of iedereen van het vliegveld er wat wilde halen. Om 2 uur was het alweer tijd om te boarden. We zouden om 3:00 u vliegen naar Melbourne, maar we vertrokken met 70 min vertraging. We hadden onderweg veel turbulentie, maar konden ondanks dat wel veel slapen. We hadden met zn 2e 3 stoelen dus konden wat ruimer zitten. Na een lange vlucht van 12,5 uur kwamen we om 23:55 uur aan in Melbourne. We hadden gelukkig snel de koffers, konden zonder problemen door de douane en de taxichauffeur stond al klaar.

Om 1:00u kwamen we aan bij het hostel en kregen we tot onze stomme verbazing te horen dat er geen reservering was. De receptionist heeft op allerlei manieren gezocht. Hij gaf wel aan bedden beschikbaar te hebben. In eerste instantie bood hij een kamer op zaal met 10 anderen. Dit hebben we geweigerd, we hebben betaald voor een kamer voor 2. We wilden uiteraard zeker weten of de tour wel goed geboekt was, dus belden we naar D-Reizen. Is het tijdsverschil toch nog ergens goed voor. Die zouden het navragen en ons zo snel mogelijk terugbellen. Het was inmiddels over 2e dus zijn we naar de kamer gegaan. Slapen konden we niet, ons biologisch klokje zei dat het 4 uur 's middags was. Om 3 uur belde D-Reizen dat we wel op de lijst van de rondreis stonden. Snel nog proberen te slapen want om 6:30u moesten we in de lobby zijn voor het begin van de rondreis. We hoorden de volgende ochtend dat er waarschijnlijk sprake was van een behoorlijke miscommunicatie tussen Topdeck, uitvoerend bedrijf hier, en het hostel. Eind goed al goed, maar lekker aankomen is het niet.

Om 6:30 stonden we in de lobby klaar. De tour zit volgeboekt maar is vergeleken met voorgaande jaren een kleine groep. We zijn met 24 en natuurlijk de reisleider. Na algemene informatie en het voorstelrondje was het tijd voor de eerste stop. We hebben Melbourne direct achter ons gelaten en zijn naar de Great Ocean Road gegaan. We zijn onderweg regelmatig gestopt. Prachtige uitzichten! Gelijk de eerste dag hebben we een koala gespot! Je moet goed zoeken om een opgerold bolletje in de bomen te vinden! Maar zooo gaaf! We hebben ook vogels gevoerd uit onze hand. Een kaketoe vond het nodig om in mijn vinger te bijten in plaats van het voer te eten. Daarna doorgereden naar de 12 apostels, prachtige rotsen midden in de zee. Even naar het hotel om te eten en terug voor de zonsondergang. Ook al zo mooi!

• 12 November 2017 - 14:17

Anneke:

jammer van de hostel, maar de rest klinkt als een mooi begin van een leuke vakantie vol bezienswaardigheden

• 12 November 2017 - 19:49

Petra:

Lekkere binnenkomer in "mijn" stad. Gelukkig toch nog goed gekomen. Zo leuk om te lezen, je bent (en komt) op plekjes die ik ook allemaal ken. Mooie herinneringen :-)

• 15 November 2017 - 11:16

Heleen:

Ah joh dan heb je tenminste iets te vertellen. Nachtelijke avonturen zijn een van de mooiste.

Veel plezier.