Niagara Falls, Jarig en Ottawa !! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu Niagara Falls, Jarig en Ottawa !! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu

Niagara Falls, Jarig en Ottawa !!

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

06 September 2011 | Canada, Ottawa

Zondag zijn we naar de Niagara Falls geweest, WOW!! Iets anders kan ik er niet over zeggen! Zo verschikkelijk mooi, zou er uren naar kunnen kijken! Helaas hadden we maar 2 uur voor we terug bij de bus moesten zijn. Ik heb eerst een "Maid of the Mist tour" gemaakt, dan ga je met een bootje richting de watervallen en kan je ze vanaf onder zien. Er werden poncho's uitgedeeld voor je aan boord ging, en die had je ook echt nodig. Leek soms net of je in een enorme wolkbreuk stond. Was wel ontzettend gaaf om zo dichtbij te komen! Daarna ben ik terug naar boven geslenterd, hoe dichter je bij het punt komt waar de waterval begint, hoe mooier het is! Toen iedereen weer bij de bus was, zijn we doorgereden naar het plaatsje "Niagara at the lake". Een klein, schattig stadje met hele mooie huizen. Vanaf daar weer teruggereden naar Toronto. In het hotel aangekomen heb ik voor vrijdagavond kaartje besteld, maar waarvoor lezen jullie vrijdag wel =)

Gister ben ik 25 geworden! En waar kan je dat nou beter vieren dan op weg naar Ottawa? 's Ochtends had ik al heel wat smsjes, mails, facebookberichten en krabbels, dus voelde me al helemaal jarig. In de bus zei Chris, de reisleider, op een moment dat " a little bird as fly to the bus, cause we have a birthdaygirl". Ik moest dus gaan staan en de hele bus ging zingen voor me! Dan ben je pas echt jarig toch =) Ik kreeg van de reisleider een klein Canadees vlaggetje voor mijn verjaardag =P Iedereen vroeg ook steeds of ik een leuke verjaardag had en of ik er van genoot. Uiteraard genoot ik ervan!

Gister eind van de middag zijn we aangekomen in Ottawa. Eerst met de bus een cityview gedaan langs de universiteit, diverse ambassade's en het parlemenstgebouw. Daarna een groep bij een museum afgezet en ik ben lekker naar het hotel gegaan. Lekker gerelaxt, even beetje uitgerust. 's Avonds om 21.00 was er een lichtshow, geprojecteerd op het parlementsgebouw. WOW echt een geweldige show, prachtig !! Duurde ongeveer 35 minuten, aan 1 stuk door alleen maar voorstellen enz van licht. Helaas liet mijn fototoestel me in de steek, ik weet het mijn eigen fout, had niet op de batterij gelet. Gelukkig heb ik telefoon met camera en heb ik toch mooie foto's gemaakt en af en toe zelfs een filmpje.

Ik ga afronden, het is hier nu 8.30 in de ochtend. De bus vertrekt om 8.45 richting Quebec, waar we 2 nachten zullen blijven. Bedenk me nu ook dat ik mijn woordenboek Frans in de koffer heb laten zitten, en die zit al in de bus... Zal later een keer uitleggen hoe het gaat met de koffers bij de hotels enz. Daar heb ik nu geen tijd meer voor! Op naar Quebec!

  • 06 September 2011 - 15:40

    Anneke:

    het klinkt allemaal fantastisch. Ben benieuwd naar het volgende verslag

  • 06 September 2011 - 16:39

    Sander:

    Klinkt goed! Ik heb ook al een voorgevoel over de kaartjes... ;)

  • 06 September 2011 - 17:53

    Anja En Paul Boer:

    volgens mij geniet je onwijs van alles wat je ziet. hoop dat je een leuk reisgeschelschap hebt . tot je volgende berichtje ik kijk er naar uit

  • 06 September 2011 - 23:24

    T. Laura:

    We reisden weer even mee!

  • 07 September 2011 - 05:30

    Monica:

    He meid. Ben net zelf terug van vakantie en val midden in die van jou!
    Allereerst alsnog van harte gefeliciteerd. Zo te lezen was het een onvergetelijke dag. Niagra at the Lake is vreemd he, die soort van mist die er hangt van de Falls? Geniet ervan en tot lezens.
    X Monica

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Ingrid

Actief sinds 06 Aug. 2011
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 16579

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2018 - 12 November 2018

Natuurlijk Costa Rica

09 November 2017 - 29 November 2017

Avontuur Down Under

03 Juli 2016 - 22 Juli 2016

Avontuur in het Noorden

13 Juni 2015 - 20 Juni 2015

Fotografiereis naar IJsland

08 November 2014 - 29 Maart 2014

Nieuw Zeeland

19 September 2013 - 27 September 2013

New York City!!

15 Februari 2013 - 18 Februari 2013

Berlijn

11 Augustus 2012 - 18 Augustus 2012

Italië

04 Juni 2012 - 15 Juni 2012

Malta

01 Maart 2012 - 04 Maart 2012

Kopenhagen

09 Februari 2012 - 11 Februari 2012

Praag

03 September 2011 - 20 September 2011

Ingrid goes Canada

Landen bezocht: