Koffersysteem en een domper ... - Reisverslag uit Québec, Canada van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu Koffersysteem en een domper ... - Reisverslag uit Québec, Canada van Ingrid Keehnen - WaarBenJij.nu

Koffersysteem en een domper ...

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

07 September 2011 | Canada, Québec

Zo het is hier nu 6.00 en om 6.45 gaat pas de wake up call, maar ik kan niet meer slapen. En dat in een bed waarin ik kan verdwalen ;-)
Hoe doen ze het steeds met de koffers? Onze groep heeft een oranje lintje aan het handvat, deze is gekoppeld aan de groep van Chris. De andere 3 bussen van de tour hebben een andere kleur. Ook hangt er bij onze groep een groene kaart aan met vakjes. Systeem is simpel, we krijgen een tijd dat koffer op de gang moet staan, bijv 7.30. Dan heb je nog ongeveer een uur om te ontbijten. Het is wel raar om je koffer zo op de gang te zetten en weg te lopen! Maar als wij uur later bij de bus aankomen, 8.30 bijv dus, zitten alle koffers al in de bus! Als we bij het volgende hotel aankomen wordt er in 1 van de vakjes het kamernummer geschreven. We krijgen de sleutel, gaan naar de kamer of naar de stad terwijl de bus wordt leeggehaald. De koffers worden dan voor de deur van de kamer gezet. Als je er bent kan je um zelf binnenhalen en anders wordt je koffer door iemand van het hotel binnengezet. Zoals gister kwamen we pas 21.00 terug uit Quebec City met de bus, omdat we daar allemaal gegeten hadden op eigen gelegenheid. De bus was intussen langs hotel gereden. Meestal worden de kamersleutels in de bus of de voyer uitgedeeld. Toen ok gisteravond mn kamer op kwam, stond mn koffer er al! Is dus een heel slim en handig systeem!!

Wat wel een domper is, gistermiddag ging mij fototoestel, 2 weken oud, opeens niet meer aan. Wat ik ook probeerde... :-( in de bus heb ik batterij van camera van iemand anders geprobeerd, toen deed de mijne het wel, maar die van haar niet meer... Batterij is dus gewoon kapot :-( vandaag ga ik walvissen kijken, moet het dus doen met wegwerpcameraatje en mn telefoon... :-( De buschauffeur is vandaag vrij en gaat en Quebec City kijken voor een nieuwe. Hij heeft type camera opgeschreven en mijn batterij mee. Mocht het vandaag niet lukken wil Chris morgen onderweg stoppen bij een shoppig mall oid. Uiteraard ga ik naar verzekering als ik terug ben, maar ja, moet nog 2 weken... Baal er wel verschikkelijk van dat het precies vandaag is als ik naar de walvissen ga!

Oh ja, er wordt naar het reisgezelschap gevraagd. Het zijn voornamelijk wat oudere Britse stellen, waarvan ik de Schotten helemaal moeilijk versta. Er zijn 4 Nederlanders, dat zijn 2 stellen samen op vakantie, en 3 nederlandse dames (moeder, dochter en tante) naast 1 van hen zit ik in de bus. Meer nederlanders zitten er niet in deze groep. De 3 dames vliegen ook niet naar de westkust. Van de 49 personen doen slechts 14 de oost en westkust. Daar zitten ook Joan (61) en Joanne (44) bij. Moeder en dochter uit York met wie ik het ook goed kan vinden. Alleen vliegt een deel zaterdag om 9 uur, ik vlieg dan om 10 uur en Joan en Joanne vliegen om 11 uur. Moeten nog kijken hoe we dat gaan regelen.

Zo het is intussen half 7 dus ik ga douchen en op naar de walvissen!! Al moeten we pas 8.30 verzamelen...!! En duimen dat John de buschauffeur vandaag batterij kan vinden ;-) liefs!!

  • 07 September 2011 - 10:39

    Petra:

    That sucks...gelukkig heb je een aardige chauffeur gevonden die je wil helpen. Zou gelijk ook de fabrikant van je camera aanschrijven.
    Veel plezier bij je walvissen, ik ga wel werken hoor ;-)

  • 07 September 2011 - 12:59

    Rob:

    Klinkt goed allemaal, zou er zelf zin in krijgen. En pas ook prima bij die oudere stellen. Dat van die accu is k..., gelukkig maak je met de iPhone redelijk goede foto's, alleen heb je geen telelens. Thuis terug maar de winkel, die moeten het oplossen.
    Veel plezier verder.
    Liefs,
    Barbara en Rob

  • 07 September 2011 - 16:17

    Oompje Huug:

    Geluk met je batterij. Toch wel jammer! Maar genieten doe je!!

  • 08 September 2011 - 18:41

    Monica:

    Ik duim hard met je mee... Sterkte en veel plezier!
    Groetjes,
    Moon

  • 08 September 2011 - 21:13

    Getty:

    Wij zijn enorm benieuwd of de batterij gelukt is, helaas nog niks hierover, maar wij hebben voor je geduimd!

  • 09 September 2011 - 16:53

    Renske:

    En reiziger? Leuke tijd in Canada? Hoe ziet Niagara falls uit van dicht bij? Is het de moeite waard? Groetjes, Renske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Québec

Ingrid

Actief sinds 06 Aug. 2011
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 16589

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2018 - 12 November 2018

Natuurlijk Costa Rica

09 November 2017 - 29 November 2017

Avontuur Down Under

03 Juli 2016 - 22 Juli 2016

Avontuur in het Noorden

13 Juni 2015 - 20 Juni 2015

Fotografiereis naar IJsland

08 November 2014 - 29 Maart 2014

Nieuw Zeeland

19 September 2013 - 27 September 2013

New York City!!

15 Februari 2013 - 18 Februari 2013

Berlijn

11 Augustus 2012 - 18 Augustus 2012

Italië

04 Juni 2012 - 15 Juni 2012

Malta

01 Maart 2012 - 04 Maart 2012

Kopenhagen

09 Februari 2012 - 11 Februari 2012

Praag

03 September 2011 - 20 September 2011

Ingrid goes Canada

Landen bezocht: